ترجمه تخصصی رشته حسابداری

شما همیشه به عنوان یکی از افرادی که در یک شرکت مشغول به کار هستید. باید بر شرایط و اتفاقات جاری در آن آگاه باشید. همچنین اگر دانشجو هستید لازم است بتوانید از تمام منابع در دسترس استفاده کنید. تمام این موارد لزوم نیاز به ترجمه تخصصی رشته حسابداری را مشخص می‌سازد. در دنیایی که اطلاعات از هر نقطه دنیا به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌شوند. و افراد در کشورهای گوناگون به بهانه‌های کار، تحصیل و… با هم در ارتباط هستند،. تفاوت زبان نباید یک مانع به حساب بیاید.

از این رو در سال‌های اخیر ترجمه و خصوصاً ترجمه تخصصی به یک مسئله بسیار مهم در رشته‌های مختلف کاری و تحصیلی تبدیل شده است. در این مطلب همراه شما هستیم تا هر آنچه لازم است درباره ترجمه تخصصی رشته حسابداری بدانید در اختیارتان قرار دهیم. لطفاً تا پایان متن همراه ما بمانید.

 

ترجمه در رشته حسابداری از چه جهت اهمیت دارد؟

ترجمه تخصصی رشته حسابداری

این سؤال می‌تواند دو بخش مهم داشته باشد، اول اهمیت ترجمه در رشته حسابداری و دوم تخصصی بودن آن. بدون شک در رشته پرطرفدار و پرکاربرد حسابداری نیز ترجمه یک نیاز مهم محسوب می‌شود، مانند سایر رشته‌های علمی و غیرعلمی. فرق چندانی هم ندارد دانشجوی این رشته باشید یا کار حسابداری یک شرکت را انجام دهید.

همیشه منابع و اسناد گوناگونی هستند که به زبانی به جز زبان فارسی در اختیار شما قرار می‌گیرند. با این حساب بدون کمک گرفتن از ترجمه تخصصی رشته حسابداری عملاً در کار و تحصیل با محدودیت زیادی مواجه می‌شوید. اما چرا می‌گوییم تخصصی؟ این بخش مهم سؤال است.
ترجمه متون حسابداری و یا ترجمه مقالات حسابداری در صورتی یک ترجمه کارآمد و قابل استناد است. که توسط متخصص این رشته انجام شده باشد. زیرا رشته حسابداری نیز مانند سایر رشته‌ها، مملو است. از اصطلاحات گوناگون که کسی به جز یک مترجم حرفه‌ای و متخصص در این زمینه نمی‌تواند به درستی آن‌ها را معادل‌سازی نماید.

اگر کار ترجمه تخصصی رشته حسابداری به یک مترجم غیرمتخصص سپرده شود. بدون شک در آخر، ترجمه‌ای نامفهوم و پر از اشتباه به دست شما خواهد رسید که مجبور هستید. شخصاً برای ترجمه صحیح اصطلاحات خاص آن اقدام کنید. به همین خاطر مجموعه فوناتیم نیز بر لزوم تخصصی بودن کار ترجمه تأکید فراوان دارد. و از مترجمانی کاربلد و متخصص در رشته‌های مختلف برای ترجمه کمک می‌گیرد. برای مثال، برای ترجمه کتاب ابتدا باید با مراحل آن آشنا باشید. پس به مقاله ترجمه کتاب مراجعه کنید.

ترجمه تخصصی متون رشته حسابداری در چه مواردی کاربرد دارد؟

کاربرد ترجمه در رشته حسابداری بسیار وسیع است. اگر دانشجو باشید احتمالاً بیشتر سروکار شما با کتاب‌ها، مقالات و منابع تخصصی رشته حسابداری است که به زبان انگلیسی ارائه شده‌اند. شاید اگر دانش زبان انگلیسی شما نسبتاً خوب باشد بتوانید شخصاً برای ترجمه این موارد اقدام کنید. اما مطمئناً این کار وقت بسیار زیادی از شما خواهد گرفت و ترجیح می‌دهید ترجمه. متون انگلیسی حسابداری را به وبسایت ترجمه آنلاین بسپارید تا افرادی حرفه‌ای در حوزه ترجمه متون در کمترین زمان فایل ترجمه شده را به شما تحویل دهند.
اما ترجمه تخصصی رشته حسابداری تنها به ترجمه تخصصی مقالات حسابداری و یا ترجمه متون تخصصی حسابداری محدود نمی‌شود. خصوصاً اگر در این رشته مشغول به کار باشید با اسناد و مدارک زیادی روبرو می‌شوید که نیاز به ترجمه‌ای دقیق و روان دارند. از جمله:
  •  اسناد حسابرسی مالی
  •  اسناد شرکتی
  •  بروشورهای فروش
  •  توصیه‌نامه‌ها
  •  دستورالعمل استانداردهای حسابداری
  •  فاکتورهای فروش
  •  ترازنامه‌ها
  •  قراردادهای مشارکت و همکاری
  •  فیش‌های حقوقی
  •  و…

 

می‌بینیم که حوزه ترجمه تخصصی رشته حسابداری نه تنها بسیار وسیع است بلکه اهمیت زیادی نیز دارد. در بسیاری از موارد بالا یک اشتباه کوچک در ترجمه می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی و حتی خسارت گردد. در نتیجه کار ترجمه اسناد و مدارک حسابداری را نباید به یک مترجم غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص سپرد.
در این زمینه می‌توانید روی گروه ترجمه فوناتیم به عنوان گروهی متشکل از مترجمانی کاربلد حساب کنید. با سپردن کار ترجمه انگلیسی به فارسی مقالات به فوناتیم می‌توانید مطمئن باشید، سفارش شما دقیقاً توسط مترجمی با تحصیلات و تخصص حسابداری انجام می‌شود و در نهایت ترجمه‌ای حرفه‌ای، یک‌دست و روان تحویل خواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان