بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

خب رفقا دوباره برگشتیم با یه موضوعی که خیلی ذهن زبان آموزان رو درگیر میکنه. و میخواهیم یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ بدیم. خب بریم سر اصل مطلب خیلی از زبان آموزا از ما میپرسن که برای یادگیری زبان انگلیسی تو چه ساعاتی در طول روز مطالعه کنیم بهتره و یا به بیانی دیگر کی بهره وری مغز بیشتره و ما باید کمتر انرژی مصرف کنیم؟ خودمونیم همیشه دنبال مسیر راحت هستیم. که یه موقع خدایی نکرده خسته نشیم . پس بیا تا  بهت بگم قضیه از چه قراره رفیق.

 

چه زمانی در طول روز بهترین زمان برای یادگیری زبان است؟

برخی از مطالعات نشون دادند که مغز در بین ساعات ۱۰صبح تا ۲ بعد ازظهر. و سپس در بین ساعات ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب کارایی بالایی داره و بهره وری بیشتری رخ میدهد،. پس دوستانی که مثل من تا صبح شبیه جغد بیدارند باید توجه داشته باشند. که پایین ترین سطح یادگیری زبان (مثلا برای یادگیری زبان آلمانی) دربین ساعات ۴ صبح تا ۷ صبح اتفاق می افتد. ما اینجا به یک تحقیق بسنده نکردیم. و چندیدن دیدگاه رو مورد مطالعه قرار دادیم تا در نهایت به یک جمع بندی درست برسیم. پس صحبت کوتاه کنیم وبریم ادامه بدیم.

آیا مثل جغد تا صبح بیدارید یا زود می‌خوابید و سحرخیز هستید؟ 

هر فرد بطور متفاوت و بصورت کاملا شخصی در زمان های مشخصی از طول روز به کار کردن،. فکرکردن و مطالعه کردن می پردازد. و میشه گفت که کارایی و بهره وری اون فرد در اون ساعات مشخص بالا است. حالا میخواهیم مزایای مطالعه در سه زمان صبح، ظهرو عصر بررسی کنیم.

مزایای مطالعه در صبح:

مطالعات نشان می دهند که صبح ها میتواند. بهترین زمان از نظر بهره وری برای مطالعه و یادگیری زبان باشد. و همانطور که میدانید زمانیکه مطالعه در زمان بهره وری بهتر مغز رخ میدهد یادگیری سریعتر اتفاق می افتد. و فرد در مدیریت زمان و کاهش استرس موفق تر خواهد بود. یکی دیگر از مزایای مطالعه در صبح استفاده از نور طبیعی که باعث می شود. چشم ها دیرتر خستع شوند. و در آخر مزیت دیگر مطالعه در صبح این است. که شما خواب کافی در شب داشته اید و احساس خستگی در وجودتان نیست.

مزایای مطالعه در بعدازظهر:

یک مطالعه علمی دیگر نشان میدهد. که مطالعه ظهرگاهی باعث میشود که مطالب به حافظه بلند مدت فرد انتقال پیدا کند و دیرتر فراموش شوند. شما در تایم بهدازظهرکماکان دارای انرژی هستید. و خستگی زیادی در وجود شما نیست. بنابراین توان تمرکز کردن بر مطالب را دارید.

مزایای مطالعه در عصر:

از آنجایی که عصر معمولا زمان شما و به اصطلاح تایم تنهایی و فراغت شما است .و در اون تایم کارها اکثرا تموم شده اند. و شما از دغدغه ها و مسائل روتین روزانه دور هستید. در این تایم میتوانید با تمرکز و توجه بیشتر به یادگیری زبان خارجی و بهتر کردن زبان خودتون بپردازید. همچنین مطالعات نشان میدهند که مطالعه قبل از رفتن به خواب و شباهنگام کمک میکند. که مطالب بهتر در حافظه شما باقی بمانند.

خب رفقا تا الان چندین تحقیق رو بررسی کردیم. اما اگر کماکان متوجه زمان مشخص نشدید باید بهتون بگم که چه باور بکنید. یا نه آخرین مطالعات نشان می دهند که بهترین زمان یادگیری زبان برای افراد مختلف متفاوت است. و کاملا وابسته به خود شخص است. چون یادگیری زبان انگلیسی ابعاد مختلفی دارند شما باید ببینید که بهترین بهره وری شما در چه زمانی از طول روز رخ میدهد. بهترین کار برای پیدا کردن تایم شخصی خود این است. که چند مدت مطالعه در زمان های مختلف را امتحان کنید تا تایم خودتان را بدست آورید. شما می توانید برای دریافت مشاوره یادگیری زبان انگلیسی و شروع کلاسهای خود با تیم ما تماس بگیرید تا در اولین فرصت به شما مشاوره رایگان بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان