یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از پایه

.یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از پایه، حتی در سنین بالا، امری غیرممکن و دور از ذهن نیست. یادگیری در هر زمان و در هر سنی امکان پذیراست. فقط باید روش های درست و تاثیر گذار در آموزش پایه زبان انگلیسی را بشناسید تا بتوانید در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید. برای انجام این کار، باید چند مرحله اساسی را در نظر بگیرید. و متناسب با آن مسیر یادگیری صحیح را برای خود پیدا کنید.

آموزش زبان انگلیسی از پایه
یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از پایه در فوناتیم

در آموزش زبان انگلیسی وسواس به خرج ندهید!

در ابتدای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، ممکن است اشتباهات دستوری زیادی داشته. باشید از عبارت های نادرستی استفاده کنید یا واژگان زیادی بلد نباشید! این موارد کاملاً طبیعی است و نباید در روند تلاش شما برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، تداخل ایجاد کند. در هر صورت، شما حتی می‌توانید به اشتباه جمله بندی کنید و صحبت را دست و پا شکسته شروع کنید. نگران نباشید، تمام اشتباهات شما در مدت زمان کوتاهی اصلاح می‌شود. به شرطی که خود را خیلی اذیت نکنید و با آرامش بپذیرید که این اشتباهات کاملاً طبیعی است.

برای یادگیری هر زبان خارجی می توانید سایت آموزش زبان خارجی فوناتیم را به دوستانتان معرفی کنید!

 

در طی دوره یادگیری زبان انگلیسی اعتماد به نفس داشته باشید

در هنگام صحبت و مکالمه به زبان انگلیسی، حتی اگر می‌دانید که لابلای حرفتان در جایی اشتباه می‌کنید، مکث. نکنید یا مکالمه تان را قطع نکنید. مکالمه خود را ادامه داده و جمله خود را به هر روشی که می‌توانید تمام کنید. سعی کنید مفهوم تفکرات خود را حتی با کلمات یا دستور اشتباه به مخاطب برسانید.

یکی از نکات مهم در هنگام یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از پایه این است که در صورت امکان هر روز با. همکار، شریک زندگی یا بهترین دوست خود زمانی را به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر آن شخص زبان خوبی داشته باشد، چه بهتر! آن شخص می‌تواند به اشتباهات شما اشاره کند و بسیاری از نقاط ضعف شما را برطرف کند.

 

اهمیت واژگان در آموزش زبان انگلیسی از پایه!

در ابتدا یادگیری زبان انگلیسی، حتی اگر گرامر شما خوب نباشد، می‌توانید تا حد زیادی از کلمات و واژگان مختلف استفاده کنید تا منظورتان را به مخاطب برسانید.

 

اما اگر دایره واژگان شما پایین باشد چی؟

بنابراین حتماً یادگیری کلمات انگلیسی را در اولویت های آموزشی خود قرار دهید. حفظ کردن تعداد زیادی از لغات انگلیسی می‌تواند راهی برای یادگیری بهتر باشد. اما بهترین روش برای یادگیری سریع کلمات انگلیسی نیست.

بهترین راه در هنگام شروع یادگیری زبان انگلیسی این است. که در حفظ و یادگیری کلمات به معادل فارسی آنها بسنده نکنید. حتماً معنی هر کلمه ای را که می‌خواهید یاد بگیرید. به زبان انگلیسی یاد بگیرید، زیرا کاربرد و معنی آن کاملاً با معنی آن متفاوت است. اصطلاحات انگلیسی را جمع کنید و آنها را یاد بگیرید. این خیلی سریعتر از حفظ کلمات عمل می‌کند! در هر اصطلاح، به جای یک کلمه، چندین کلمه را یاد می‌گیرید و علاوه بر این، در یادگیری دستور زبان کمک زیادی به شما می‌کند.

 

مزاج خود را در آموزش زبان انگلیسی پیدا کنید

هیچ کس شما را بهتر از شما نمی‌شناسد! ببینید چه چیزی برای شما جذاب تر است؟ تماشای فیلم، گوش دادن به رادیو و پادکست و یا کتاب خواندن؟ اگر به کاری که انجام می‌دهید علاقه ای ندارید. و این کار را فقط از روی اجبار انجام می‌دهید، پس برای مدت کوتاهی خسته خواهید شد و آن را ترک خواهید کرد. یادگیری زبان انگلیسی از پایه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین بسیار مهم است که شما همیشه با علاقه و انگیزه بالا این مسیر را دنبال کنید.

 

دفترچه خاطرات انگلیسی داشته باشید

اگر عادت به نوشتن دفتر خاطرات دارید، از همان وقتی که در سطح پایه آموزش زبان انگلیسی هستید. دفتر خاطرات خود را به انگلیسی بنویسید. بهترین تمرین برای مهارت نوشتن در این زبان می‌تواند نوشتن برنامه روزمره به انگلیسی باشد، زیرا بسیاری از رویدادهای مختلف روزانه شما را پوشش می‌دهد و این یک امر مهم برای آموزش زبان انگلیسی به حساب می‌آید. بنابراین اگر عادت به نوشتن خاطرات روزانه ندارید، امروز یک دفترچه یادداشت زیبا بخرید و وقایع جالب زندگی روزمره خود را به انگلیسی (و حتی گاها از نظر دستوری اشتباه ) ثبت کرده. و به پیشرفت زبان خود کمک کنید.

 

بر روی یادگیری گرامر اصولی تمرکز کنید

همانطور که در بالا ذکر کردم، زبان را همانطور که دوست دارید یاد بگیرید. حتماً هدف خود را از یادگیری یادداشت کنید تا هر بار که می‌خواهید. برای تمرین زبان بروید انگیزه خود از یادگیری را بدانید. اگر تماشای فیلم را دوست دارید، یادگیری زبان اصلی (برای نمونه یادگیری زبان ترکی) می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

 

قدم های بزرگی برندارید!

هیچ کس یک شبه به هدفش نرسیده است. دیدن یک فیلم برای یادگیری تمام اصطلاحات، کلمات و دستور زبان عملاً غیرممکن است. اگر با این هدف جلو بروید، یادگیری شما برای مدت کوتاهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. برای خود برنامه ریزی معقولی داشته باشید.

به عنوان مثال، از هر فیلمی‌که برای آموزش زبان انگلیسی مشاهده می‌کنید،. ۱۰ کلمه جدید و یا حتی بیشتر یاد بگیرید. اگر به موسیقی علاقه دارید، می‌توانید متن آن را با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا کنید. روشی که من در این زمینه فراگرفتم و به این کار دست یافتم. تهیه یک دفتر کوچک برای موسیقی مورد علاقه ام و نوشتن آنها بود. من کلماتی را که نمی‌دانستم هایلایت می‌کردم و معنی آنها را به فارسی و انگلیسی در زیر آن می‌نوشتم. در کنار آنها، چند کلمه انگلیسی مشابه می‌نوشتم. تا هر بار که آنها را مرور می‌کردم، آن کلمات اضافی در ذهن من ثبت شود.

 

یادگیری زبان انگلیسی از پایه در خانه

در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از پایه، بهترین و با ارزش ترین راه برای یادگیری یک زبان گوش دادن به منابع و محتواهای صوتی آن است! با گوش دادن به اخبار به زبان انگلیسی یا پادکست ها در موضوعات مختلف، می‌توانید. به راحتی به لحن و نوع گویش آنها عادت کنید.

در مرحله اول، هدف شما این نیست که گوش کنید و معنی کامل جمله را درک کنید! همین که بشنوید و بتوانید لغاتی که استفاده می‌کنند را  متوجه بشوید کافیست. به مرور زمان ذهنتان عادت می‌کند که همزمان که با سرعت دارید سیلی از لغات را می‌شنوید آنهارا درک کنید و  هم زمان جملات را هم متوجه بشوید. روزانه حدود ۱ تا ۳ ساعت به مکالمه انگلیسی گوش دهید. شما باید انگلیسی را با گوش خود یاد بگیرید، نه با چشم!

فرقی نمی‌کند مخاطبی برای گفتگو داشته باشید. مخاطبی را در ذهن خود تصور کنید و با آنها صحبت کنید. گوش دادن و تکرار آن به تنهایی کمکی به شما نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان