آموزش زبان ترکی استانبولی

برای مشاهده کلیک کنید

میخواهید آموزش زبان ترکی استانبولی را شروع کنید؟

چرار باید آموزش زبان ترکی استانبولی را جدی بگیریم؟ کشور ترکیه همسایه و هم‌مرز با وطن ما ایران است و ما بخاطر امور تجاری و اقتصادی، تحصیلی و حتی مهاجرت و زندگی در این کشور که فرصت های درخشانی را در بر گرفته، در ارتباط هستیم. بنابراین به دلیل اینکه مردم این کشور خیلی به زبان انگلیسی مسط نیستند ما مجبوریم برای ایجاد راه ارتباطی بر زبان آنها مسط شویم. حدودا ۸۷ میلیون نفر در جهان زبان ترکی استانبولی را به عنوان زبان مادری یا زبان دوم سخن می‌گویند.

زبان فارسی در دوره‌ای طولانی زبان رسمی دربار سلاطین عثمانی بوده‌است. دیداری کوتاه و گذرا از موزه‌های ترکیه و حتی گذر از مناطق قدیمی و آثار تاریخی شهرهای این کشور، که مملو از خط و زبان فارسی است، نشان می‌دهد که این زبان تا چه پایه در این کشور متداول بوده‌است. و این یک نکته مثبت برای ما ایرانی هاست زیرا برخی از کلمات و آواها در دو زبان مشترک هستند.

 

میخوای برای یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی رایگان مشاوره بگیری؟؟؟

 همین الان تماس بگیر:

۰۹۰۲۰۴۷۸۹۸۱

مراحل آموزش زبان ترکی استانبولی همراه تیم حرفه‌ای ما 

مرحله اول: یادگیری خوب حروف الفبا و تلفظ و کلمات مقدماتی.
مرحله‌ی دوم: یادگیری قواعد دستوری و ساختار جمله.
مرحله‌ی سوم: کاربرد روزانه زبان ترکی و یا شرکت در آزمونهای زبان ترکی.
کاربرد هر زبانی همراه روزمرگی شما برای یادگیری زبان دوم و البته برای حفظ آن در حافظه کوتاه و بلند مدت بسیار مهم است و این کار با انجام فعالیتهای زیر بسیار تسهیل می شود:
  • گوش دادن به آهنگ های ترکی
  • خواندن کتاب های کودگانه
  • دیدن سریال های ترکی
  • صحبت کردن با یک پارتنر
  • سفر به کشورهای ترک زبان

دوره ی آموزش فوق حرفه ای زبان ترکی استانبولی در فوناتیم

 فوناتیم یکی از گروه‌های با تجربه در زمینه تدریس و ترجمه زبان ترکی به حساب می‌آید زیرا استادان آموزش دیده‌ای را در اختیار دارد؛ بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت پروسه یادگیری زبان ترکی را با این تیم شروع کنید و نگرانی از بابت آموزش و یا آزمونها نداشته باشید. این دوره‌ها طوری طراحی شده که کاربر، خود را در محیطی کاملا شبیه محیط کلاس احساس می‌کند و به مطالب آموزشی متنوع و جذاب، از تمرین و آموزش تا فیلم و موزیک و همچنین مدرس آنلاین برای رفع اشکالات درسی، دسترسی دارد.
در فوناتیم می‌توانید از امکانات کلاس های حضوری  و غیرحضوری (یا پکیج) زبان ترکی بهره ببرید، امروزه بخاطر شیوع کرونا و البته صرفه جویی در وقت کلاس ‌های غیرحضوری از محبوبیت بیشتری  برخوردارند. در کلاس های آموزش ترکی استانبولی ما می‌توانید با سرعت بیشتری به سمت هدف خود گام بردارید. همچنین با بهره گیری از پکیج هایی که توسط اساتید حرفه‌ای تهیه شده می توانید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید بنابراین بهترین گزینه برای کسانی است که توانایی رفتن به کلاس را ندارند.

موضوعات دوره آموزش زبان ترکی استانبولی

آشنایی با حروف و نحوه ی تلفظ آنها
شیوه آشنایی و احوال‌ پرسی
 اعداد، رنگ ها، اسامی جمع و صفات اشاره
دستور و گرامر جمله سازی و متن نویسی ‌
جملات سوالی، خبری، مفهومی
 استفاده از موضوعات  طبقه بندی شده برا صحبت کردن
انجام تمرینات هر فصل برا ثبت در حافظه ی کوتاه  و بلندمدت
 آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه و آگاهی از نحوه ی زندگی در کشور ترکیه.

آزمون های زبان ترکی استانبولی: اعتبار و کاربردشان

در کل برای زبان ترکی استانبولی سه آزمون بین المللی وجود دارد:
  • آزمون یوس YÖS
  • آزمون تومر TÖMER
  • آزمون ALES
میخوای این زبان رو بدون شرکت در کلاس یادبگیری؟؟؟

آموزش زبان ترکی استانبولی برای آزمون YÖS

 آزمون YÖS فقط از دانشجویان کشور های دیگر برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه گرفته می‌شود. دانشجویانی که می‌خواهند در این کشور تحصیل کنند، می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند پزشکی، اقتصاد، نوار مغزی، حقوق، روانشناسی، داروسازی، مهندسی مکانیک، عمران، معماری و غیره  بپردازند. آزمون YÖS شامل ۸۰ سوال است که ۴۵ سوال از سوالات IQ منظور اطلاعات عمومی و سوالات هوش  است و ۳۵ سوال از ریاضیات است. سطح سوالات ریاضی در این آزمون با سوالات ریاضیات اول و دوم دبیرستان در ایران قابل مقایسه است.
در ضمن اگر یکی از مدارک TOFEL ، IELTS ، GRE ، GMAT  را دارید،  بخش دوم سوالات  را به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهند و اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید دیگر نیازی به آموزش زبان ترکی استانبولی ندارید. نتایج امتحان تقریبا دو هفته بعد توسط دانشگاهی ‌که آزمونش را داده اید اعلام می‌شود. آزمون YÖS  در ایران در شهر‌های تهران، ارومیه، تبریز برگزار می‌شود.

آزمون TÖMER

مهمترین آزمون ورودی دانشگاه های کشور ترکیه برای زبان ترکی آزمون تومر است. در این آزمون سطح مهارتی داوطلب در زبان ترکی سنجیده می‌شود. شما می‌بایست در این آزمون حداقل نمره ی قبولی ۶۰  را کسب کنند. آزمون تومر شبیه آزمون آیلتس است. تومر به دو شکل دیپلم (دائمی/۱۵۰یورو) و سرتیفیک (اعتبار ۲ ساله/۱۰۰یورو) ارائه می‌شود، نتایج آزمون تا حدود دو هفته پس از آزمون اعلام می‌شود‌.
در آزمون شما موظفید در طول ۲۴۰ دقیقه به صد سوال این آزمون که تلاش در بررسی ۶ بخش مختلف پاسخ دهید؛ ماهیت این آزمون شبیه آزمون آیلتس و تافل است. بخش های آزمون شامل /Reading/ Listening/ Writing/Structure /Spoken Production/Spoken Interaction  می‌باشد. در کل آزمونTÖMER  دارای سطوح مختلفی است که نشان دهنده میزان دانش و سواد شما در این زمینه است و معادل سطوح تعیین شده توسط استاندارد جامع اروپاست:
سطح پیشرفته
= C1  مهارت بالای فرد هنگام صحبت کردن در موضوعات مختلف (هم سطح زبان مادری)
=C2 مهارت صحبت کردن فرد در زمینه ی موضوعات علمی
سطح متوسط
=B1 توانایی فرد برای صحبت و برقراری ارتباط با ترک زبان ها و انجام کارهای روزانه
= B2  توانایی نسبی فرد در برقراری ارتباط و کمک به ثبت نام در دانشگاه ها
سطح مبتدی
 A1& A2 = مکالمات ساده و سوالات روتین/توانایی صحبت درباره ی موضوعات ساده

آزمون ALES 

این آزمون فقط در کشور ترکیه یا قبرس برگزار می‌شد، ولی سالانه در ایران در ماه های آبان، مهر و اردیبهشت برگزار می‌شود؛ این آزمون برای افرادیست که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالا همانند مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارند، داوطلبان هر رشته باید در رشته ی مورد نظرخودشان ثبت نام کنند. آزمون به زبان ترکی استانبولی و همانند شرایط کنکور ایران برگزار می‌شود هرچند کنکور ایران آسان‌تر است. آزمون ALES شامل دو بخش رقمی (Sayisal) و ادبیات استانبولی (Sozel) است که هدف آن سنجش متقاضی از هوش و زبان است.
این آزمون شامل صد سوال است و نمره ی آن هم از صد حساب می‌شود، هر دانشگاه هم حداقل نمره ی قبولی خود را اعلام می‌کند. مدت زمان آزمون پنج ساعت است و هر سوال تستی، دارای پنج گزینه است. نتایج آزمون هم در طی دو یا چهار هفته اعلام خواهد شد؛ اعتبارآن سه سال است و تعداد دفعات شرکت در آزمون محدودیتی ندارد.

هنوز نمی دونی از کجا شروع کنی؟ فرم مشاوره رو پر کن!

مشاوران ما بزودی با شما تماس می‌گیرند!

  • در صورت علاقه می‌توانید از طریق منو سایت، گزینه "آزمون تعیین سطح" وارد آزمون استاندارد شوید و نمره آزمون را برای مشاوره دقیق‌تر وارد نمایید