آشنایی با همه کشور های انگلیسی زبان در دنیا

.حدود ۸۴۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند. که از این تعداد ۳۳۵ میلیون آن را به عنوان زبان اول و ۵۰۵ میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم خود صحبت میکنند. این تعداد افراد بسیار زیاد است حال این سوال برای شما پیش می آید که همه این افراد در کجا زندگی می کنند. در حقیقت زبان انگلیسی در کل ۶۷ کشور و همین طور در ۲۷ نهاد به عنوان زبان رسمی شناخته شده است. زبان انگلیسی علاوه بر این یک زبان تجاری و همینطور زبان رسمی تعدادی از مهم ترین نهاد های جهان از جمله سازمان ملل متحد، ناتو و اتحادیه اروپا است. کشورهای انگلیسی زبان کم نیستند ولی میزان کاربرد انگلیسی در آنها متفاوت است.

کشور ها و مناطقی وجود دارند که زبان انگلیسی زبان رسمی آن ها است. یعنی زبانی که در تعاملات شهروندان با مقامات دولتی از آن استفاده می کنند. اکثر کشورهای انگلیسی زبان که زبان انگلیسی زبان رسمی آنها است در بسیاری از کشورها در قاره‌های مختلف وجود دارند .و همچنین کشورهایی که به عنوان کشورهای انگلیسی زبان شناخته می‌شوند که زبان انگلیسی، زبان مادری آن‌ها است. و به عنوان زبان مادری دربین آن ها در نظر گرفته شده‌است. به دلیل آسان و قابل‌فهم بودن زبان انگلیسی و همچنین استعمار در بریتانیا در قرن های گذشته گسترش این زبان در همه جای دنیا صورت گرفته است و در اکنون زبان انگلیسی به یک زبان بین‌المللی تبدیل شده است.

اکنون شاید برای شما این سوالات پیش آمده باشد که چه جاهایی در دنیا هستند. که از انگلیسی به عنوان زبان رسمی یا زبان دوم خود استفاده می‌کنند، در ادامه این مقاله به آن ها می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم.

کشورهای انگلیسی زبان

 

کشور های انگلیسی زبان در قاره اقیانوسیه

با این که کشور استرالیا زبان رسمی ندارد اما زبان انگلیسی به صورت گسترده در میان افراد این کشور استفاده می شود .و آن را به عنوان زبان کشور خود قرار می دهند و دیگر کشور ها مانند: فیجی، جزایر مارسال، نیوزلند، جزایر سالامون، گوام، جزایر میاریانا شمالی، میکرونزی و چند کشور کوچک دیگر نیز هستند. که به زبان انگلیسی صحبت می کنند و می توان آن ها را جزو کشور های انگلیسی زبان جای داد.

 

کشور های انگلیسی زبان در قاره آسیا

در این قاره نیز کشورهایی وجود دارد که زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی انتخاب کرده‌اند: در پاکستان، هندوستان، سری‌لانکا، فیلیپین، سنگاپور، اسراییل و مالزی زبان انگلیسی،. زبان رسمی کشور بوده و اکثریت افراد در این قاره در صحبت به این زبان مشکل ندارند و به طور زیادی به زبان انگلیسی صحبت میکنند. با توجه به این که کشور هند قبلا مستعمره انگلیس بوده است به طور خیلی زیادی در گسترش یافتن زبان انگلیسی نقش داشته است. با توجه به بررسی های انجام شده در میان کشورهای انگلیسی زبان مردم کشور سنگاپور زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول خود انتخاب کرده و صحبت می کنند. و بیشتر مردم در کشور فیلیپین نیز می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

 

کشورهای انگلیسی زبان در قاره اروپا   

در بین کشورهای اروپایی که می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند،. تقریبا بیش از نیمی از جمعیت آن کشور قادر هستند به زبان انگلیسی با تسلط کامل و یا به صورت مختصر به زبان انگلیسی صحبت نمایند. اما باید توجه داشت که فقط چند کشور انگلیسی بان در قاره اروپا وجود دارد که زبان انگلیسی زبان رسمی در کشور آن ها است. کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند بیشتر در قسمت شمالی قاره اروپا قرار دارند. این کشورهای انگلیسی زبان عبارت‌اند از:کشور انگلیس، بریتانیا، اسکاتلند، ایرلند، ایرلند شمالی، ویلز که زبان انگلیسی زبان رسمی آن ها هم هست.

 

کشورهای انگلیسی زبان در قاره آفریقا

با توجه به این که بریتانیا قسمت های زیادی از قاره آفریقا را به خصوص در آفریقای جنوبی مورد استعمار خود در آورده بود. به همین خاطر بسیاری از کشور های آفریقایی از زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی در کشور خود استفاده می کنند. دیگر کشورهای انگلیسی زبان در قاره آفریقا عبارت اند از: آفریقای جنوبی، کامرون، کنیا،  نیجریه، زیمباوه، اوگاندا، بوتسوانا، لیبریا، زامبیا، مالاوی، سیشل، سوازیلند، گامبیا، رواندا، موریتیوس ولسوتو.

آموزش تلفظ انگلیسی

در قاره آمریکا

در همه جای قاره آمریکا مردم می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. البته در ایالات متحده هیچ زبانی به عنوان زبان رسمی وجود ندارد اما از زبان انگلیسی در زندگی روزمره استفاده میکنند. در کانادا و در ایالات متحده زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود می دانند. در چند کشور زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود می دانند. کشورهای انگلیسی زبان که از این زبان به عنوان زبان رسمی استفاده می کنند عبارت اند از:. کانادا، ایالات متحده، آنگولا، باربادوس، دومینیکا، جاماییکا، جزایر ویرجین، جزایر بریتیش آیلند، گیانا، جزایر کیمن، باهاما، آنتیگوا و باربوداس.

در ایالات متحده آمریکا علیرغم این که آمریکا زبانی را به عنوان زبان رسمی ندارد. ولی در بسیاری از مراکز دولتی و سایر مراکز قضایی استفاده از زبان انگلیسی در آن ها اجباری است با این که زبان رسمی آن ها نیست. براساس این آمار و اطلاعات داده شده شما می توانید این را دریافت که زبان انگلیسی بیش از پیش مورد توجه بوده. و اگر می خواهید به اروپا برای مقاصد گوناگون سفر و یا مهاجرت کنید دانش زبان انگلیسی می تواند به شما کمک بسیار زیادی نماید. و قادر خواهید بود با مردم در تمام قاره ها ارتباط برقرار کنید.

 

 برای مهاجران ایرانی کدام کشور راحت‌تر است؟

از بین تمام این کشورها، کشور استرالیا بهترین کشور برای مهاجران ایرانی است از آن جایی که مهاجرپذیر بودن کشور استرالیا به اندازه آمریکا وکانادا دشوار نیست در صورتی که شما زبان انگلیسی را بلد باشید. می توانید به صورت تحصیلی یا کاری به استرالیا مهاجرت کنید. استرالیا نسبت به انگلستان و دیگر کشورهای انگلیسی زبان برتری دارد چون قوانین بسیار ساده تری در همه زمینه ها نسبت به دیگر کشورها دارد. همین طور هزینه های زندگی در استرالیا نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است.

نیوزیلند هم مانند کشور استرالیا به دلیل قوانین مهاجرتی آسان تر و پایین تر بودن هزینه ها به نسبت امریکا و اروپا می‌تواند. گزینه مناسبی برای مهاجران ایرانی باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که مهاجرت به استرالیا و نیوزلند آن قدر ها هم راحت نیست. و باید مراحل خاصی طی شود اما به نسبت سایر کشورهای انگلیسی زبان که در این جا مطرح شد می‌توان دراقدام  مهاجرت به این دو کشور موفق‌تر بود.

البته قبل از مهاجرت پیشنهاد می کنیم از آموزش تخصصی و حرفه ای زبان انگلیسی در خود ایران استفاده کنید تا مسیرتان هموارتر و ارزان تر پیش برود!

برای شروع اینجا را کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان