راهکارهایی برای یادگیری زبان در کوتاهترین زمان!!!

یادگیری سریع زبان انگلیسی

در عصری زندگی می کنیم که دستیابی به امکانات بالا رفته است. و انتظار داریم تا همه چیز بلافاصله در اختیارمان قرار بگیرد. اگر رسیدن به خواسته ای کمی بیشتر از آنچه که فکر می کردیم. طول بکشد، تمایل به بدست آوردن آن را از دست می دهیم. این مسئله شامل یادگیری زبان در کوتاهترین زمان هم می شود! هیچ زبان آموزی دوست ندارد به آرامی زبان را یاد بگیرد. و می خواهد در اسرع وقت با آموزش به زبان خارجی مسلط شود.

اگرچه یادگیری زبان انگلیسی فرایندی است. که نباید عجولانه انجام شود، اما با انجام یک سری فعالیت ها و راه کارها می توانید. سریعتر زبان انگلیسی را بیاموزید. در این مقاله، ما تعدادی از این راه کارها را به شما ارائه می دهیم. سعی کرده ایم که این روش ها تا حد ممکن سرگرم کننده و ساده باشند! فقط ذکر این نکته ضروری است. تنها این پیشنهادها را نخوانید!!! بلکه از امروز آنها را شروع کنید. با ما همراه باشید تا زبان انگلیسی را سریع تر یاد بگیریم.

نکات مهم در مورد یادگیری زبان در کوتاهترین زمان 

تعیین هدف

اولین نکته برای شروع کار، تعیین هدف است. مثلا ببینید که هم اکنون در چه سطحی از یادگیری زبان انگلیسی قرار دارید. سپس هدف خود برای بالا بردن. سطح خود در تاریخ خاص تعیین کنید. مهلتی که در نظر می گیرید. به شما انگیزه می دهد تا طبق برنامه جلو بروید. اما دقت کنید این هدف گذاری قابل دستیابی باشد! اگر بلندپروازانه و غیر واقعی باشد. علاوه بر آنکه پیشرفتی نمی کنید .به زودی از آن خسته و منصرف می شوید.

تعیین استراتژی برای یادگیری زبان در کوتاهترین زمان

بعد از تعیین هدف، یک استراتژی یادگیری برای خودتان در نظر بگیرید. یعنی برنامه ریزی کنید. که چه میزان از وقت خود را در روز یا هفته به خواندن و یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان اختصاص می دهید. پیشنهاد ما خواندن و یادگیری روزانه زبان انگلیسی می باشد. البته خبر امیدوارکننده این است. که نیاز نیست زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید. صرف ۱۵ دقیقه یادگیری در هر روز، در کمترین زمان نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت. و متوجه پیشرفت خود خواهید شد. اما چرا هر روز؟!

زیرا اگر می خواهید انگلیسی را سریعتر یاد بگیرید،. باید بطور پیوسته با آن در تماس باشید و آن را به یک عادت تبدیل کنید. با این روش بین یادگیری مطالب وقفه ای نمی افتد. و با مرور هر روزه آنها خیلی سریعتر در ذهن نهادینه می شوند. از طرفی اگر هر روز تایم مشخص و کوتاهی را برای یادگیری در نظر بگیرید. حتی اگر یک روز طبق برنامه پیش نروید زمان زیادی را از دست نمی دهید. ولی اگر فاصله بین روزهای یادگیری زیاد باشد،. چنانچه یک روز نتوانید برنامه را انجام دهید .بین یادگیری وقفه ایجاد می شود. و این وقفه باعث از یاد رفتن مطالب و کند شدن سرعت کارتان می گردد. پس یادتان نرود که تمرین روزانه یک عادت خارق العاده است!

خود را دست کم نگیرید!

زمانیکه کارها به خوبی پیش نمی رود خود را سرزنش نکنید. و مثلا نگویید “من انگلیسی خوب صحبت نمی کنم”. یا “کند پیش میروم”. در عوض با اعتماد به نفس به خود بگویید. “من انگلیسی را به خوبی یاد می گیرم و هر روز پیشرفت می کنم”. یا ” من الان خیلی بهتر از یک ماه پیش خود هستم”. با تکرار این عبارات، انگیزه خود را برای یادگیری تقویت کنید. اگر دائماً انگیزه های خود را برای یادگیری یادآوری کنید،. یادگیری زبان در کوتاهترین زمان امری بدیهی می گردد.

از تمام وقت خود استفاده کنید

.از همه وقت خود استفاده کنید و تنها محدود به زمان تعیین شده در روز برای یادگیری نباشید. هرکجا که می روید یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید. یا حتی می توانید از اپلیکیشن های نت برداری موجود در تلفن همراه خود استفاده کنید. کلمات جدیدی را که می بینید. و می شنوید را یادداشت کنید. در فرصت مناسب معنای این کلمات را جستجو کنید. و سعی کنید از آنها در جملات استفاده کنید. با این روش، کلمات جدیدی را که آموخته اید را در ذهن تثبیت می کنید. و روند یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان را امکان پذیر می کند.

یادگیری را از آنچه که دوست دارید شروع کنید.

اگر یادگیری خود را متناسب با سرگرمی ها و علایق خود تنظیم کنید،. پیشرفت شما سریعتر خواهد بود. به عنوان مثال اگرعاشق فوتبال هستید،. اصطلاحات جدید فوتبال را بیاموزید و از آنها در مکالمات خود استفاده کنید.

برای یادگیری زبان در کوتاهترین زمان هر آنچه را که می توانید بخوانید!

کتاب، روزنامه، وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی، بسته بندی های مواد خوراکی. و دارویی و هر آنچه را که به زبان انگلیسی است بخوانید. زیرا تمام این موارد می تواند دارای واژگان جدید و مناسب باشد. و به شما کمک می کند تا به سرعت پیشرفت کنید. زیرا با خواندن و دیدن کلمات و جملات در متن و یادگیری آنها، به مرور ذهنتان را تقویت می کند. و دایره واژگان شما افزایش می یابد.

گوش خود را به شنیدن مطالب به زبان انگلیسی عادت دهید.

گوش دادن به اخبار، پادکست، موسیقی و امثال اینها می تواند. بسیار مفید و کاربردی باشد. می توانید زمانی که در مسیر رفت و آمد به محل کار خود هستید. از طریق تلفن همراه به این موارد گوش دهید. یا حتی به هنگام رانندگی یا زمانیکه در منزل و مشغول به کار هستید. گوش خود را به شنیدن مطالب انگلیسی عادت دهید. اگر این عمل را بصورت عادت درآورید. به زودی متوجه خواهید شد که چه می شنوید!

تماشا کنید!

اخبار، سریال، فیلم و کارتون ببینید.

برای یادگیری زبان در کوتاهترین زمان دیدن فیلم به تقویت شنیداری شما کمک می کند. همچنین تماشای فیلم و سریال به شما کمک می کند. اصطلاحات محلی را بیاموزید، با فرهنگ و آداب و رسوم انگلیسی زبانان آشنا شوید. و سرانجام درک زبان انگلیسی با سرعت عادی را نیز درک کنید. ضمن آنکه معنای واژگان جدید به صورت تصویری بسیار سریعتر و راحت تر در ذهن نقش می بندند.

برای یادگیری زبان در کوتاهترین زمان، صحبت کنید!

اساس یادگیری هر زبانی به منظور برقراری ارتباط است. صحبت کردن به یک زبان، خیلی بهتر از خواندن و نوشتن آن زبان به یادگیری و تثبیت آن در ذهن کمک می کند. شاید شنیده باشید افرادی می گویند که انگلیسی را می فهمند. اما نمی توانند صحبت کنند! پس با دیگران در ارتباط باشید و با آنها حرف بزنید. اگر برایتان امکان پذیر است. با انگلیسی زبانان در ارتباط باشید. اگر این امکان را ندارید، با دوستان و نزدیکان خود صحبت کنید.

اگر هم کسی نیست که با او صحبت کنید، با خودتان تمرین کنید! جلوی آینه بایستید و صحبت کنید. مشاهده این امر که خودتان انگلیسی صحبت می کنید. یک انگیزه عالی برایتان خواهد بود. برقراری ارتباط چشمی و صحبت با خود به شما کمک می کند تا در نهایت اعتماد به نفس انگلیسی شما در صحبت کردن با شخص دیگر افزایش یابد. بطور مرتب این تمرین را انجام دهید. و خواهید دید که صحبت و تلفظ شما در زمان کوتاهی بهتر و بهتر می شود! بهترین پارتنر برای مهارت صحبت کردن، یک معلم خوب و حرفه ای است. شما می توانید در دپارتمان زبان انگلیسی ما کلاس آنلاین خودتون رو همین الان رزرو کنید.

کنجکاو باشید و بپرسید.

در یادگیری زبان انگلیسی، مسلما سوالات زیادی به ذهن شما خطور خواهد کرد. کنجکاو باشید و به دنبال پاسخ سوالات خود بگردید. اگر در کلاس ثبت نام کرده اید، از معلم خود بپرسید. اما اگر به تنهایی زبان را یاد می گیرید، نگران نباشید. پاسخ سوالات خود را در وبلاگ ها یا وب سایت های مرتبط با زبان انگلسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان