چه کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند

لیست کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند

زبان آلمانی یکی از پراستفاده‌ترین زبان‌ها در کل دنیا است. که در قالب زبان مادری، بیشترین گستردگی را دارد. به طور کلی می‌توان گفت ۱۳۰ میلیون نفر در کل جهان این زبان را به عنوان زبان مادری خود صحبت می‌کنند. آلمانی زبان‌ها در کشورهای مختلف جهان و قاره‌های گوناگون پراکنده هستند. در این مطلب قرار است درباره کشورهای آلمانی زبان دنیا بیشتر بدانیم و میزان فراگیری آن را در جهان بررسی کنیم. اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید، لطفاً تا پایان همراه ما بمانید.

 

 زبان آلمانی از کجا می‌آید؟

ابتدا اجازه دهید درباره رویش زبان محبوب آلمانی و تاریخچه آن مختصراً توضیح دهیم. به نظر می‌رسد اولین آثاری که از آن به جا مانده‌اند مربوط به سال‌های ۷۰۰ بعد از میلاد باشد. اما طبق تحقیقات، پیدایش اولیه این زبان زیبا را می‌توان به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد نسبت داد. اما حتی بعد از این که گفتار به نوشتار درآمد نیز به گویش‌های مختلفی صحبت می‌شد. زبان آلمانی جزو خانواده هندو-اروپایی محسوب می‌گردد که در طول تاریخ بر زبان‌های دیگر نیز تأثیر گذاشته است.

آلمانی زبانی است که در دوران رشد خود، هم تأثیرات زیادی پذیرفته و هم تأثیرگذار بوده است. برای مثال در سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ بعد از میلاد، آلمانی میانه تحت تأثیر ادبیات فرانسه قرار گرفت. زیرا در این دوره کشور فرانسه و آلمان جنوبی در رابطه‌ای نزدیک با یکدیگر بودند. در سیصد سال بعدی این زبان رواج و اعتبار بیشتری پیدا کرد. جنبشی که مارتین لوتر در کلیساها به راه انداخت یکی از بزرگ‌ترین تأثیرها را بر آن گذاشت.

 زبان آلمانی از کجا می‌آید؟

رتبه این زبان در میان زبان‌های رایج دنیا

آلمانی را می‌توان سومین زبان بزرگ دنیا بعد از انگلیسی و عربی و دومین زبان بزرگ قاره اروپا بعد از فرانسوی دانست. اگر بخواهیم جایگاه این زبان را در ایالات متحده بررسی کنیم باید بگوییم. چهارمین زبان غیرانگلیسی (بعد از زبان‌های اسپانیایی، زبان فرانسوی، زبان اشاره آمریکایی) به حساب می‌آید. از لحاظ علمی، هم جایگاه دوم در میان زبان‌های پرکاربرد علمی دنیا را به خود اختصاص داده است. و از نظر زبان‌های به کار رفته در وب سایت‌های اینترنتی، آلمانی سومین زبان (بعد از انگلیسی و روسی) محسوب می‌شود. جالب است بدانید طبق آمار، یک دهم کتاب‌هایی. که در جهان منتشر می‌شوند(کتاب‌های چاپی و الکترونیکی)، به آلمانی نوشته شده‌اند.

 

کشورهایی که زبان آلمانی دارند

بدیهی است که بیشتر افرادی که در جهان به این زبان کهن صحبت می‌کنند، ساکن کشور آلمان هستند. بیش از ۷۰ میلیون نفر و بنا بر برخی آمارها ۷۹ میلیون نفر با این گویش در این کشور زندگی می‌کنند. که این زبان، زبان بومی و مادری آنان به حساب می‌آید. سایر کشورهایی با زبان آلمانی. (به عنوان زبان رسمی)، به قاره اروپا تعلق دارند، از جمله: اتریش، سوئیس، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، بلژیک، تیرول جنوبی در ایتالیا و … البته لازم به ذکر است در برخی از این کشورها زبان‌های دیگری مانند فرانسوی و ایتالیایی نیز مصطلح است و شاید آلمانی، اولین زبان به حساب نیاید. اما جالب است بدانید در تیرول جنوبی، با وجود این که به ایتالیا تعلق دارد، آلمانی زبان اول مردم محسوب می‌شود.

هر چند مهم‌ترین کشورهایی که این زبان، زبان رسمی و ملی آن‌ها است، در اروپا قرار دارند اما در دیگر قاره‌ها نیز درصدی از مردم به آن صحبت می‌کنند. به عنوان مثال در آمریکای جنوبی بیش از ۲ میلیون و دویست هزار نفر، در آمریکای شمالی حدود ۱ میلیون و چهارصد هزار نفر و در آفریقا ۱۱ هزار و دویست نفر آلمانی زبان زندگی می‌کند.

با وجود گستردگی آن، احتمالاً در بسیاری از مواقع به آموزش حرفه‌ای زبان آلمانی نیاز پیدا خواهید کرد. می‌توانید در چنین مواردی از وبسایتهای تخصصی مانند وبسایت آموزش زبانهای خارجی فوناتیم کمک بگیرید و ارتباط خود را به بهترین شکل با منابع آلمانی زبان جهان حفظ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان