چگونه در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟!

یادگیری زبان انگلیسی در خانه، چگونه و با چه مسیری؟  آیا شما هم جز کسانی هستید که یادگیری زبان های خارجی را دوست دارید. اما به دلایل مختلف نمی توانید برای رفتن به کلاس وقت پیدا کنید؟ یا شاید نزدیکترین موسسه زبان به شما دور باشد یا شهریه کلاس ها گران باشد. شاید هم در این روزهای سخت. کرونایی بهتر است در خانه بمانید و در محیط امن و راحت خانه زبان بخوانید.

اگر شما هم جز کسانی هستید که موارد بالا برایتان مشکل ساز شده است و مانع یادگیری زبان. برایتان می شود، پس یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای شما مناسب تر است. البته ممکن است فکر کنید تمرین صحبت کردن در خانه دشوار است. یا نگران هستید که وقتی مرتکب اشتباه. می شوید چه کسی اشتباهات شما را تصحیح می کند. شاید نگران باشید که تلفظ شما پیشرفت نکند. یا حتی ممکن است نگرانی مهم تر. شما این باشد که ندانید برای یادگیری زبان در خانه از کجا باید شروع کنید!!!!

با ما همراه شوید تا چاره ای برای رفع برخی از نگرانی های خود بیابید. ابتدا به این سوال. پاسخ می دهیم که: چرا اصلا یادگیری زبان انگلیسی در خانه؟ و از فواید آن با شما صحبت خواهیم کرد. سپس در ادامه لیست فعالیت هایی را برای یادگیری. بهتر در خانه ارائه خواهیم داد.

 

چرا یادگیری زبان انگلیسی در خانه؟

امروزه یادگیری زبان انگلیسی در خانه امکان پذیر است و میتوان با تهیه یک برنامه. مطالعاتی و پایبند بودن به آن از وقت خود در خانه استفاده کنید و زبان بیاموزید. دلایل متفاوتی وجود دارد که منجر به ایجاد. اشتیاق برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه می شود. به عنوان مثال:

  • زمان: با یادگیری زبان انگلیسی در خانه می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید زیرا نیازی به رفت و آمد ندارید. در این صورت انعطاف پذیرتر می توانید برای یادگیری برنامه ریزی کنید. زیرا می توانید از زمانی که برای رسیدن به کلاس می گذارید و یا حتی زمان های مرده برای خواندن و بهبود زبان استفاده کنید. دست خودتان است که چه روزهایی وقت بیشتری برای مطالعه و یادگیری در نظر بگیرید. یا اینکه کدام روزها واقعا مشغول هستید و بهتر است کلا برنامه را کنار بگذارید.
  • دسترسی آسان به منابع و امکانات مورد نیازتان: هر آنچه که. نیاز دارید به راحتی در دستان شماست!! شما می توانید از منابع آنلاین و حتی کاغذی موجود در منزلتان به راحتی و همزمان استفاده کنید. حتی می توانید در صورت نیاز از یک معلم و یا کلاس آنلاین استفاده کنید.
  • راحتی و آسایش: می توانید لباس راحت بپوشید و گوشه ای از منزل. را که مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد شد در نظر بگیرید. سپس از روش های دلخواه همچون ثبت نام کلاس آنلاین انگلیسی برای یادگیری استفاده کنید.
  • علاوه بر این دلایل یکی از اصلی ترین مزایای خودآموزی در خانه این است. که شما بر نحوه یادگیری زبان تسلط کامل خواهید داشت. در واقع نیازی به سازش یا در نظر گرفتن نیازهای سایر زبان آموزان ندارید. این آزادی این فرصت را به شما می دهد تا با استفاده. از منابع و روش های مورد علاقه تان به مطالعه و یادگیری بپردازید.

نحوه یادگیری زبان انگلیسی در خانه

اگر زبان انگلیسی را با نگرش و منابع مناسب بخوانید، در مسیر تسلط بر آن خواهید بود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به نقاط قوت و ضعف خود فکر کنید. مثلا شاید تنها بخواهید بر روی گرامر کار کنید یا اینکه مهارت گفتاری خود را تقویت کنید. سپس با یک برنامه ریزی مناسب و البته شخصی بر روی مهارت هایی. که می خواهید بیاموزید یا تقویت کنید، تمرین کنید. با این کار اولین قدم را برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه برداشته اید.

چگونه در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟!

فعالیت هایی وجود دارند که می توانید برای یادگیری زبان در خانه انجام دهید. بیایید با هم نگاهی به آنها بیندازیم:

  • کتاب بخوانید

خواندن به انگلیسی روشی عالی برای افزایش. دامنه لغات و بهبود درک مطلب است. می توانید با خواندن موضوعاتی که مورد علاقه شما هستند، لذت خواندن را دو چندان کنید. اگر علاقمند به داستان و داستان نویسی هستید، ممکن است بخواهید بیوگرافی. شخص مشهوری مانند یک ستاره سینما یا شخصیت ورزشی مورد علاقه خود را بخوانید. اگر طرفدار مباحث مد و سبک زندگی هستید، می توانید. مجلات مرتبط با این موضوعات را بخوانید.

خواندن رمان های ساده به زبان انگلیسی نیز واقعاً می تواند به بهبود درک. شما از واژگان، دستور زبان و آشنایی با فرهنگ آن زبان کمک کند. البته سعی کنید یک کتاب کوتاه انتخاب کنید تا انگیزه و علاقه خود. را حفظ کنید زیرا ممکن است خواندن کتاب های طولانی دشوار باشد.

همچنین اگر می خواهید به درستی به انگلیسی صحبت. کنید، پس باید کمی وقت برای خواندن کتاب های دستور زبان بگذارید. استفاده از این کتاب ها می تواند به شما کمک کند ساختارهای زبانی بیشتری. را به برنامه خودآموزی خود اضافه کنید.

اگر یافتن کتاب های چاپی نیز برایتان مشکل است، بصورت آنلاین مطالعه کنید. این خود از مایای یادگیری زبان انگلیسی در خانه است. برای یافتن کتاب های مناسب بر اساس سطح زبانتان، نویسنده و سبک های متفاوت جستجو کنید. همچنین می توانید بین کتاب های بریتانیایی یا آمریکایی یکی را انتخاب کنید، و حتی می توانید. از کتاب هایی استفاده کنید که نسخه صوتی دارند تا مهارت گوش دادن شما را نیز بهبود ببخشند. علاوه بر این می توانید از نسخه الکترونیک یا فایل های پی دی اف. بر روی تلفن همراه، تبلت یا رایانه خود استفاده کنید.

  • فیلم ببینید

تماشای فیلم و کارتون به زبان انگلیسی یک روش عالی برای بهبود مهارت گوش دادن و افزایش دامنه واژگان است. همچنین روشی بسیار مناسب برای افزایش زمان ارتباط شما با این زبان است و به شما در درک بیشتر فرهنگ انگلیسی یا آمریکایی کمک می کند. تماشای فیلم می تواند هم بصورت هدفمند و هم بصورت منفعلانه برای یادگیری مفید باشد. بصورت هدفمند، یک فیلم انتخاب کنید. ابتدا می توانید یک بار آن را تماشا کنید تا موضوع کلی فیلم را متوجه شوید و سپس سعی کنید بار دیگر آن را با زیرنویس انگلیسی ببینید و واژگان جدید را یادداشت کنید و معنای آن را بیابید و به ذهن بسپارید.

برای تمرین بیشتر می توانید بار دیگر و بدون زیرنویس آن را ببینید تا متوجه شوید چه میزان از لغات و معنای آن برای شما قابل درک است. تماشای فیلم به صورت منفعلانه خیلی کارآمد نیست اما اگر گاهی اوقات خیلی خسته هستید و نمی توانید مطالعه کنید، تماشای فیلم خالی از لطف نیست و انجام آن به این صورت هم مناسب است.

می توانید به جای تماشای فیلم، با تماشای اخبار نیز همراه باشید. تماشای اخبار به زبان انگلیسی در ابتدا می تواند دشوار باشد زیرا گویندگان خبر بسیار سریع صحبت می کنند. با این حال، اگر هر روز به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پخش اخبار را تماشا کنید، به زودی دامنه واژگان و مهارت های شنیداری خود را بهبود می بخشید. خوانندگان اخبار اغلب کلمات و عبارات مشابه را تکرار می کنند، بنابراین این امر به شما کمک می کند واژگان جدید را به خاطر بسپارید و موضوعات را بهتر درک کنید. از آنجایی که با یادگیری زبان انگلیسی در خانه وقت بیشتری را صرفه جویی می کنید پس مدت زمان بیشتری را می توانید به چنین فعالیتهایی اختصاص دهید.

  • گوش دهید

تسلط به زبان انگلیسی از طریق شنیدن نیز می تواند حاصل شود. توسعه مهارت های شنیداری به شما کمک می کند تا درک کنید، واژگان جدید یاد بگیرید و ساختارهای دستوری را بیاموزید. حالا که تصمیم گرفتید به یادگیری زبان انگلیسی در خانه روی آورید چند نکته را برای کمک به بهبود مهارت گوش دادن مرور کنیم:

  • موسیقی گوش دهید: آهنگ های مورد علاقه خود را گوش دهید، متن اصلی آنها را تهیه کنید و واژگان یا اصطلاحات عامیانه جدید در آنها را یاد بگیرید. می توانید با آهنگ مورد نظر زمزمه کنید تا مهارت گفتاری شما نیز پیشرفت کند.
  • رادیو گوش دهید: از آنجا که برنامه های رادیو و تلویزیون به صورت آنلاین در دسترس هستند، با کمک اینترنت می توانید به ایستگاه های رادیویی سراسر جهان گوش دهید و مهارت شنیداری خود را در هرجایی بهبود ببخشید. به دنبال برنامه هایی با موضوعاتی باشید که برای شما جالب است. هر روز ۱۵ دقیقه برای این کار برنامه ریزی کنید. این کار را می توان در خانه هنگام صرف صبحانه یا هنگام عصر انجام داد. چه در حال انجام فعالیت های خانه باشید چه در حال انجام سایر فعالیت ها باشید. حتی می توانید در بیرون از خانه در حالی که در قطار یا هواپیما نشسته اید، باز هم خود را با یادگیری سرگرم کنید.
  • پادکست گوش دهید: مجموعه ای از پادکست های مورد علاقه خود را بر اساس موضوع بهمراه متن انگلیسی آنها تهیه کنید. به آنها گوش دهید و متن آنها را نیز بخوانید و معنای واژگان نا آشنا را بیابید. برای یادآوری بیشتر واژگان استفاده شده در متن، می توانید چند بار در طی هفته به یک پادکست گوش دهید.
  • به کتاب های صوتی گوش دهید: اگر مطالعه کتاب به زبان انگلیسی برای شما دشوار است، گوش سپردن به یک کتاب صوتی می تواند برای شما مناسب باشد. برای یافتن نسخه های صوتی، در گوگل جستجو کنید. در صورت امکان، نسخه چاپی کتاب را نیز تهیه کنید تا بتوانید از آن برای دنبال کردن صدا و یادداشت برداری استفاده کنید.
  • در کلاس های آنلاین شرکت کنید

تصور کنید بتوانید از تمامی مزایای مکالکه و یادگیری به سبک موسسات استفاده کنید بدون اینکه واقعا مجبور باشید به کلاس بروید! دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی فرصت مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه است. بسیاری از این کلاس های آنلاین مطالب و بسته های مناسبی را ارائه می دهند و دارای اساتیدی در همه زمینه ها می باشند. اغلب این کلاس ها یا دوره ها ارزان تر از کلاس های حضوری آموزش زبان انگلیسی هستند که این مورد یک امتیاز مثبت تلقی می شود. تقریبا اکثر محققان بر این باورند که یادگیری زبان خارجی بصورت خود خوان (self-study) بسیار مشکل تر از یادگیری و پیشرفت درکلاس هست زیرا یادگیری زبان انگلیسی در خانه به صورت خودخوان نیاز به روحیه خاصی دارد که همگی آن را ندارند!

  • نوشتن خاطرات به زبان انگلیسی

نوشتن می تواند فعالیتی بسیار خلاقانه و آرامش بخش باشد. نوشتن روزانه اتفاقات، افکار و خاطرات یا داشتن وبلاگی به زبان انگلیسی بهترین روش برای تمرین و بهبود نوشتن منظم و همچنین تقویت مهارت های گرامری است. انجام این کار به شما کمک می کند تا به زبان انگلیسی فکر کنید و تسلط خود را به این زبان بهبود ببخشید. نگران اشتباه کردن نباشید می توانید از شخصی بخواهید تا نوشته های شما را بررسی کند و یا در سایت های گرامری آن را اصلاح کنید.

  • برای پیشرفت بیشتر در روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه، با خود صحبت کنید

جلوی آینه بایستید و با خود به انگلیسی صحبت کنید. حتی می توانید صدای خود را ضبط کنید و گوش دهید و به اشتباهات تلفظ و دستور زبان خود آگاه شوید. همچنین می توانید کتابهای صوتی را با صدای بلند بخوانید، یا گفتگوهای افراد در فیلم ها را تکرار کنید یا آهنگهای انگلیسی مورد علاقه خود را بخوانید.

  • در شبکه های اجتماعی با انگلیسی زبانان ارتباط برقرار کنید

با جستجو در سایت های متفاوت با گروه های مختلف انگلیسی زبان آشنا شوید. در مورد آنها تحقیق کنید تا ببینید چه فعالیت هایی انجام میدهند. به عضویت گروه های مورد علاقه تان در بیایید و با اعضای آنها به صحبت بپردازید و از این طریق برای بهبود مهارت گفتاری خود اقدام کنید. همچنین از طریق فیس بوک، اینستاگرام و برنامه های مشابه نیز می توانید با این گروه ها ارتباط برقرار کنید.

  • با اپلیکیشن های تلفن همراه، انگلیسی را به صورت هوشمند بیاموزید

برخی از این برنامه ها به شما کمک می کنند تا واژگان خود را بهبود بخشید. می توانید از طریق این اپلیکیشن ها لیست واژگان ایجاد کنید یا لیست های موجود کاربران دیگر را کپی کنید. برای بهبود تلفظ، می توانید از امکانات صوتی آنها استفاده کنید. برخی از این برنامه ها همچنین دارای گزینه هایی هستند که به شما امکان می دهد تست های منظمی را برای سنجش یادگیری خود برنامه ریزی کنید.

  • خلاق باشید و از هر موقعیتی برای پیشبرد هدفتان استفاده کنید

از هر موقعیتی برای یادگیری زبان استفاده کنید و خود را محک بزنید. از این طریق انگیزه خود را برای یادگیری زنده نگه دارید. مثلا از اعضای خانواده خود بخواهید تا در تعطیلات آخر هفته آزمون کوچکی از شما بگیرند. یا مثلا اگر در خانه بچه دارید با خواندن داستان های کوتاه برای آنها یا تماشای کارتون و گوش دادن به آهنگ های ساده به آنها آموزش دهید تا از این طریق احساس بهتری نسبت به میزان دانسته های انگلیسی خود داشته باشید و اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

  • به پیشرفت خود پاداش دهید

هر بار که در یادگیری زبان انگلیسی به یک هدف یا نقطه عطف کوچکی رسیدید، به خود جایزه بدهید. خود را به دیدن یک فیلم یا خوردن غذای مورد علاقه تان دعوت کنید. این روش به شما کمک می کند احساس کنید که واقعاً در حال پیشرفت هستید و به سخت کوشی شما پاداش داده شده است. در نتیجه با قدرت بیشتری به راه خود ادامه خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان