تکنیک هایی برای کاهش مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

نداشتن زمان بدون شک رایج ترین دلیلی است که مردم برای عدم پیشرفت سریع تر بیان می کنند. همه ما در این دنیا پرمشغله هستیم و دنیا پر از حواس پرتی است. چه شما بازنشسته، محصل، کارمند و یا حتی دارای چند فرزند باشید به راحتی می توانید مدتی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. امروزه یادگیری زبان انگلیسی هم از طریق آنلاین و  هم بصورت حضوری انجام می گردد. حتی اگر سر شما شلوغ باشد با ۳۰ دقیقه در روز زمان گذاشتن می توانید زبان را یادبگیرید. در زیر عواملی که می تواند به شما کمک کند که تا به کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید را بررسی می کنیم. البته قبلا درباره یادگیری فشرده زبان انگلیسی هم با شما صحبت کردیم.

کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

  1. اهداف و الویت ها را تعیین کنید

اگریادگیری زبان انگلیسی برای شما مهم است پس باید در زندگیتان زمانی را برای آن تعیین کنید. یعنی به اهداف خود فکر کنید. وقتی به آنچه که برای شما اهمیت دارد فکر کنید، اهدافی را تعیین می کنید و آنهایی را که برایتان مهم است د راولویت قرار می دهید. اگر متوجه شدید که انگلیسی نزدیک به بالای لیست اولویت های شما است، بدون شک وقت گذاشتن برای آن اسان تر خواهد بود.

 

  1. برای کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی زمان مشخصی را کنار بگذارید

وقتی تصمیم گرفتید که زبان انگلیسی را الویت قرار دهید باید زمانی را برای آن در نظر بگیرید. لازم نیست هر روز زمان زیادی را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید. خیلی وقتها روزی ۳۰ دقیقه برای یادگیری زبان انگلیسی کافی است. دلیل در نظر گرفتن این زمان کم برای زبان آموزان بر این مبنا می باشد که تمرین های روزانه و متواتر کارآمدتر هستند. تمرین مداوم باعث صرفه جویی در وقت شما هم می شود.

 

  1. کارهایی که انجام می دهید را به زبان انگلیسی انجام دهید

یکی از پیشنهادات عملی که به زبان آموزان درباره زبان انگلیسی می شود این این است که کارهای روزمره را به فعالیت های زبان انگلیسی تبدیل کنید. به عنوان مثال، شاید شما شبها یک برنامه را در تلوزیون تماشا کنید یا روزتان را به دنبال یوتیوبر مورد علاقه خود شروع کنید یا یک انیمیشن و فیلم تماشا کنید. با انجام همین کارها به زبان انگلیسی می توانید به کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

شاید به داستانهای جالب در پادکست های مختلف گوش می دهید. می توانید از این به بعد در پادکست های انگلیسی این کار را انجام دهید. اگر شما زبان آموز متوسط هستید به شما پیشنهاد می کنم به پادکست English learning for curious mind گوش دهید گزینه مناسبی برای شما می باشد.

 

  1. کارهایی انجام دهید که واقعا دوست دارید

اگر عاشق گوش دادن به موسیقی جدید هستید، سعی کنید به دنبال موسیقی از هنرمندان انگلیسی باشید که واقعا بتوانید از آن لذت ببرید. اگر عاشق بازی های ویدیویی هستید، آنها را به زبان انگلیسی بازی کنید. اگر شما کسی هستید که در روز زمان زیادی را صرف استفاده از موبایل خود می کنید خوب است تنظیمات آن را تغییر دهید و به انگلیسی تبدیل کنید. شما می توانید به راحتی موسیقی، ویدیو، کتاب ، روزنامه و تلویزیون و موارد دیگر را برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین پیدا کنید.

گوش دادن

  1. جهت کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی بیشتر گوش کنید

به عنوان یک زبان آموز به نوعی باید به گوش کردن وسواس داشته باشید. این روش بسیار ارزان است و می توانید در هر زمان این کار را انجام دهید و جز برنامه شما باشد. برای زبان اموزان گوش دادن به پادکست های اموزشی پیشنهاد می شود. شما میتوانید پادکست های آموزشی خود را خلاصه کنید .این روش می تواند به خلاصه نویسی و کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی کمک کند.

 

  1. استفاده از زبان در کم ترین زمان

اگر شما در صف داروخانه یا در پیاده رو منتظر اتوبوس هستید سعی کنید انگلیسی مطالعه کنید. تا به نوعی به کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. همچنین می توانید از فلش کارت استفاده کنید. در این زمان کوتاه به عنوان مثال می توانید هر چیزی که در اطرافتان می بینید را به زبان انگلیسی بگویید. همچنین فلش کارت های خود را در خانه وصل کنید و هر روز به انها نگاه کنید این روش باعث می شود زود کلمات در ذهن شما جای بگیرد و به خوبی یاد بگیرید و به یاد بیاورید.

 

  1. برای کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی تمرین درست انجام دهید.

گرامر مطالعه کنید

در واقع مطالعه گرامر بسیار جالب است در خانه بودن بهترین مکان برای مطالعه گرامر است. شما می توانید از دوره آموزش دستور زبان انگلیسی استفاده کنید. توصیه ای که برای مطالعه گرامر می شود بر این مبنا است که باید شما اول سطح خود را بدانید بعد شروع به مطالعه کنید. شما باید بعد از مشخص شدن سطحتان روزی یک موضوع گرامری را مطالعه کنید.

 

یادگیری واژگان

شما در هر سطحی باشید باید واژگان را مطالعه کنید. نحوه تلفظ کلمات و شکل صحیح ان را مطالعه کنید. سعی کنید واژگان را مانند فلش کارت هایی که باید تمرین کنید وارد زندگی روزمره خود کنید. برای یادگیری واژگان به کالوکیشن های کلمات توجه کنید.کالوکیشن به ترتیب دو یا یک کلمه گقته می شود. برای مثال، ما می خواهیم کالوکیشن have را در زبان انگلیسی بررسی کنیم.

a drink

a holiday

have

آماده کردن کالوکیشن ها به صورت جدول بالا به کاهش زمان یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد. شما با یادگیری کالوکیشن ها می توانید زبان خود را قوی کنید. با این کار صحبت کردن شما در این زمینه طبیعی تر و بهتر به نظر خواهد رسید.

یادگیری زبان خارجی

نتیجه

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی امروزه خیلی پررنگ شده است. در قرن ۲۱ تمامی انسانها تلاش به یادگیری زبان انگلیسی می کنند. شما هم می توانید مانند بقیه زبان انگلیسی را یادبگیرید و به راحتی صحبت کنید. سعی کنید از این مراحل ذکر شده در زندگی روزمره خود به کار بگیرید تا مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای شما کاهش یابد.  به استعداد های خود ایمان داشته باشید و اگر روشی مناسب به کار بگیرید موفق خواهید شد در زمان کوتاه زبان یاد بگیرید.

پشتکار و لذت یادگیری را هرگز فراموش نکنید. اگر برنامه یا نقشه ای ایجاد کنید می توانید با پیروی از برنامه تان در کم ترین زمان به آن نتیجه ای که می خواهید دست پیدا کنید و زبان را به صورتی یادبگیرید که هرگز فراموش نکنید. پیشنهاد می کنم مقاله مرتبط یادگیری زبان خارجی در منزل را هم مطالعه کنید.

4 دیدگاه در تکنیک هایی برای کاهش مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان