آموزش زبان انگلیسی به روش نصرت: از رویا تا واقعیت؟؟!!

زبان انگلیسی نصرت

آموزش زبان نصرت در طی ۹۰روز

هر زبان آموزی در شروع یادگیری زبان به دنبال سریع ترین روش یادگیری زبان است. و با شنیدن این جمله شعاری شاید به این فکر کند که چقدر این روش می تواند کارآمد و کمک کننده باشد و در راستای هدف به او کمک کند. حال در ادامه روش آموزش زبان نصرت را مورد بررسی قرار می دهیم.

آموزش زبان نصرت در اصل ترجمه ایی از روش یادگیری زبان به روش پیمزلر است که یک رویکرد محبوب یادگیری زبان است که توسط زبان شناس و روان شناس دکتر پیمزلر ایجاد شده است. در این روش با به خاطر سپردن مهارت های گفتاری از طریق درس های صوتی که شامل یادآوری و تمرکز بر یادگیری واژگان اصلی و دیگر مهارت هاست. و یادگیری از طریق مبادلات مکالمه ای به شما آموزش داده می شود.

یکی از مزایای یادگیری این روش این است که نیازی به یادداشت برداری و خلاصه نویسی نیست. و به سادگی می توان درس های صوتی را دنبال کرد. برای هر درس تمرینی در نظر گرفته شده است. و به گونه ایی طراحی شده است. تا ذهن شما را برای یادگیری به طور کارآمد و بدون دردسر تحریک کند که بتوانید با آن زبان مقصد را یاد بگیرید. این روش ادعا می کند که می تواند به شما آموزش دهد کمتر از ده روز شروع به مکالمه کنید.

ویژگی آموزش زبان نصرت

این روش ادعا می کند که شما در طی نود روز تنها با روزی نیم ساعت شنیدن و تکرار کردن تعدادی عبارت و جمله های ساده می توانید به مکالمه زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید. مخاطبان این دوره آموزشی به سه گروه از بان آموزان تقسیم می شود:

  • دسته اول کسانی هستند که معنی فارسی کلمه ها و عبارت هایی که به آن ها آموزش داده می شود. را نمی دانند و اصلا آشنایی با زبان انگلیسی ندارند.
  • دومین دسته کسانی هستند که کلمه ها و عبارت هایی را که طی دوره به آن ها آموزش داده می شود. را متوجه می شوند ولی نمی توانند در مکالمه و یا هنگام صحبت کردن از آن ها استفاده کنند.
  • سومین دسته هم کسانی اند که مشکلی در درک موضوع ندارند. و می توانند در مکالمه و صحبت کردن از آن استفاده کنند اما در تلفظ درست آن مشکل دارند.

 

مراحل روش آموزش زبان نصرت

مراحل آموزش زبان نصرت به شرح زیر است:

  1. پخش صدای عبارت ها و کلمه ها

در ابتدا تعدادی کلمه و عبارت که در زبان انگلیسی بسیار کارآمد هستند به همراه معنی فارسی آن برای شما پخش می شود و از شما خواسته می شود که به خوبی به تمام آن ها گوش دهید.

  1. تکرار کلمه ها و عبارت ها در آموزش زبان نصرت

در مرحله دوم  از شما خواسته می شود که عبارت ها را پس از آن که گوینده تکرار کرد شما نیز تکرار کنید.

  1. سوال کردن از کلمه ها و عبارت ها

پس از آن همه عبارت هایی را که در مراحل قبلی شنیدیم  حالا به صورت سوال مطرح می شود و از شما خواسته می شود عبارت ها و کلمه ها را با صدای بلند بگویید.

  1. تمرین و تکرار به همراه تلفظ

و در این مرحله تعدادی نکته های گرامری که در عبارت ها استفاده است را از شما  می خواهد که به تمرین و تکرار بپردازید و کلمه ها و عبارت ها را همان طور که گوینده تلفظ می کند شما نیز به همان گونه تلفظ کنید.

 

مزایا و نکات مفید آموزش زبان نصرت

آموزش زبان نصرت هم مانند هر روش دیگری مزایا و نقاط ضعف خودش را دارد که در ادامه نکات مفید این روش یادگیری زبان را بررسی می کنیم.

بررسی کلمه ها و جمله های رایج

همیشه تصور هر زبان آموزی در ابتدای یادگیری زبان این است که باید تمام کلمه ها و حتی دستور زبان کامل آن زبان را بلد باشید. اما در واقع اگر شما تعدادی کلمه رایج را بلد باشید می توانید به راحتی مکالمه کنید. که این یکی از مزیت های آموزش زبان نصرت است. که به بررسی کلمه های رایج پرداخته است.

 

تاکید بسیار زیاد بر دانش پایه زبان

این روش کلمه ها و دستور زبان بسیار محدودی را در نظر می گیرد. و باعث ایجاد تسلط زیادی بر روی دانش سطحی شما نی شود. چون زمانی می توانید از آن استفاده کنید که بر زبان مورد نظر تسلط داشته باشید. در این روش با توجه به تمرکز و تکرار و تمرین هایی که وجود دارد شما تا حد زیادی مسلط می شوید.

 

توجه به تلفظ و مهارت شنیداری

اکثرا زبان آموزان در شنیدن و تلفظ صحیح کلمات و عبارات دچار مشکل هستند. اما آموزش زبان نصرت با توجه به تکرار و تمرین می تواند تلفظ خود زبان آموز را اصلاح کرده و به مهارت شنیداری او ارتقا ببخشد.

زبان انگلیسی نصرت

نقاط ضعف یادگیری زبان نصرت

توجه نکردن به ورودی قابل فهم در یادگیری زبان

هر زبان آموزی زمانی می تواند ادعا کند که در مهارت مکالمه به سطح مطلوب رسیده است. که در یک موقعیت واقعی با یک فرد خارجی صحبت کرده و بتواند با آن ارتباط برقرار کند. و فقط صرفا با به خاطر سپردن و یادگرفتن تعدادی عبارت که در زبان محاوره هم گاهی حتی از آن ها استفاده نمی شود. نمی توان به مکالمه و صحبت کردن مسلط شد.

محدود بودن کلمه ها و جمله ها در طی آموزش

آموزش زبان نصرت برای شروع یادگیری زبان مناسب است. اما کلمه ها و عبارت هایی که در این دوره آموزش داده می شود بسیار محدود بوده و به خوبی نمی تواند به شما کمک کند. تا در سطوح بالای زبان در این مهارت حرفه ایی شوید.

تمرکز زیاد بر روی جنبه تبلیغاتی و ادعای دور از واقعیت

یادگیری زبان به شیوه ایی درست نیازمند زمان و تمرین زیاد است. و اینکه شما فقط در روز با نیم ساعت در طی سه ماه بتوانید. به زبان انگلیسی مسلط شوید رویایی شیرین اما کاملا دور از واقعیت است.

عدم توجه به مهارت های خواندن و نوشتن

آموزش زبان نصرت به گونه ایی طراحی شده است. که شما بتوانید مکالمه های ساده را متوجه شوید. مشکل اینجاست که این روش توجهی به خواندن و نوشتن ندارد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که فقط صحبت کردن کافی نیست. و شما باید هم قادر به خواندن متن های انگلیسی و هم نوشتن آن باشید.

روش تمرین بسیار خسته کننده آموزش زبان نصرت

شما در طی کار با آموزش زبان نصرت باید کلمه ها و جملات جدید را به طور مداوم تکرار کنید. که این کار بسیار خسته کننده می باشد. با توجه به این که امروزه دیگر روش های جذاب وکارآمدتری برای حفظ کردن جملات و کلمات جدید در یک زبان وجود دارد. که زبان آموز در طی یادگیری به خوبی با این روش ادامه می دهد. اما در آموزش زبان نصرت می بینیم که زبان آموز گاهی پس از مدتی از تکرار زیاد و خسته کننده بودن  این روش یادگیری آن را رها کرده است.

در کل پیشنهاد می کنم برای یادگیری زبان انگلیسی بصورت حرفه ای یا سراغ پکیج کامل زبان انگلیسی بروید و از دوره های تک بعدی همچون دوره آموزش زبان نصرت دوری کنید. یا در کلاسهای خصوصی و عمومی آموزش زبان شرکت کنید که در این زمینه مشاوران فوناتیم به راحتی می توانند به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان