یادگیری زبان انگلیسی با کمک پادکست ها

پادکست زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست ها، یکی از جدیدترین و به روز ترین روش های آموزش زبان است،. که هر زبان آموز مشتاقی را به خود جذب می کند. اگر از فلش‌کارت ها، کتاب های آموزشی زبان خسته شده اید. و به دنبال راهی هستید تا کارهای تکراری را کنار بگذارید، پیشنهاد ما یادگیری زبان انگلیسی با پادکست هاست. ولی موضوع اصلی این است که یادگیری زبان انگلیسی با پادکست به همین راحتی نیست،. اما چون این شیوه یادگیری زبان انگلیسی بر پایه یک تجربه حسی است، می‌تواند تجربه شگفت انگیزی را برای زبان آموزان رقم بزند. که در یادگیری زبان خیلی مهم است. یکی از مهمترین حواسی که در حین یادگیری زبان انگلیسی با پادکست دخیل است. و می‌تواند تمام ذهن زبان آموز را به خود جذب کند، حس شنیداری است.

 

پادکست چیست؟

این منبع آموزشی شامل فایل های صوتی هستند که در مباحث و موضوعات گوناگون تهیه شده اند. پادکست ها ی ویژه آموزش زبان نیز در فضای مجازی و همچنین در کلاس های حضوری اموزش زبان طرفداران و علاقه مندان زیادی دارد.

 

 

گه گاه افراد این سوال را از من می‌پرسند که: آیا راهی موثر برای یادگیری زبان انگلیسی، بدون استفاده از کتاب ها وجود دارد؟ قطعاً، تنها چیزی که به ذهن من خطور کرد استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان در گوشی های هوشمند بود! ولی با نگاهی به دانش آموزان متوجه شدم که علی رغم افزایش ترندهای آنلاین و موبایلی باز هم نیاز به تلاش و پشتکار دارند و نمی‌توانند راه حل صددرصد مناسبی باشند.

 

روشی عالی: یادگیری زبان انگلیسی با پادکست ها

یکی از بهترین روش ها، یادگیری زبان انگلیسی با پادکست هاست، که می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت مهارتها و سطح لیسنینگ خود را تقویت کنید. یکی از مزیت‌های یادگیری زبان انگلیسی با پادکست ها این است، که اغلب آنها رونوشت (نسخه مکتوب) دارند. در این مقاله می‌خواهیم با ۵ پادکست انگلیسی که هر زبان آموز باید گوش کند، آشنا شویم. تعداد زیادی از این برنامه پادکست ها در دستگاه‌های اپل و اندروید کار می‌کنند و اکثر آن ها رایگان اند.

پادکست ها به سرعت در بین زبان آموزان انگلیسی محبوبیت پیدا می کنند. که دلیل آن واضح است زیرا مانند تماشای برنامه ها یا گوش دادن به موسیقی دلخواه در طول روزهستند. پادکست ها مکالمه های آموزشی هستند و مهمتر از همه اینکه شما می توانید فقط در حال حرکت به آنها گوش دهید و چیزی را از دست ندهید.

 

۱- یادگیری زبان انگلیسی با پادکست All Ears English

                                 

 

به جرات می‌توانم بگویم که یادگیری زبان انگلیسی با پادکست ALL EARS ENGLISH احتمالاً برای هر زبان آموزی جذاب خواهد بود. این پادکست آموزش زبان کلاسیک نیست، بلکه شامل مواردی مانند: مکالمه های غیر رسمی، گفت وگوهای کوتاه که شروع کننده مکالمه از طریق یک عبارت خاص هستند و همچنین اصطلاح یا فعل عبارتی هستند. این پادکست تاکنون بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شده است، که نشان از محبوبیت آن است. اپیزودها معمولاً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشند و دو سخنران معمولاً لنزی مک اون و میشل کاپلن در آن حضور دارند. به طور خلاصه این دو به زبان آموزان تقریباً در تمام سطوح کمک می‌کند،. تا واژگان انگلیسی و مهارتهای مکالمه خود و همچنین مواردی مانند آماده شدن در آزمونهای آیلتس، مصاحبه های حرفه ای جلسات و سخنرانی ها را بهبود ببخشند.

در واقع این پادکست مانند فروشگاهی یکجاست که برای دانش‌آموزان حرفه‌ای و همه افراد مناسب است.

 

  British Council Learn English

 

 

این پادکست توسط سازمان آموزشی پیشرو در جهان ایجاد شده است، که مطمئناً برای یادگیری زبان انگلیسی با پادکستها عالی است. سری چهارم موجود در حال حاضر دارای۶۰ قسمت رایگان است، که بر موضوعات روزمره تمرکز دارد و توسط انگلیسی زبانان بومی روایت می‌شود. محتوای فعلی این پادکست مناسب برای زبان آموزان مبتدی و متوسط است که برخلاف دیگر پادکست ها طول قسمت ها تا ۲۵ دقیقه می‌رسد. آنچه که می‌خواهم بیشتر بر آن تأکید کنم این واقعیت است، که هر قسمت با چندین تمرین تعاملی همراه است تا به زبان آموزان کمک کند تا زبانی را که می شنوند تمرین کند انجام تمرین ها آسان است و شامل سوالات درست و غلط، پر کردن جاهای خالی و ترتیب کلمات و همچنین پاسخ به سوالات مربوط به درس است. علاوه بر این تمام مطالب درسی در قالب pdf قابل دانلود می باشد.

 

 ۳- یادگیری زبان انگلیسی با پادکست English class 101

در حالی که اکثر پادکست ها تا موقعی که محتوای عالی را می خواهید رایگان هستند، این پادکست به صورت مادام العمر برای همه کاربران رایگان ارائه می شود. این پادکست نسخه های هفتگی در مورد فرهنگ مسائل جاری را که سرگرم کننده، جالب و مرتبط با فرهنگی که شنیدن آنها آسان است را تولید می‌کند و موضوعات آن شامل گرامر و واژگان پیشرفته و صحبت در مورد هیولاها و اسباب بازی ها است. از این رو محتوایی را برای زبان آموزان در هر سطحی ارائه می دهد، آنها می‌توانند درس های واقعی را توسط معلمان واقعی تجربه کنند.

 

 

۴: BBC World Service

 

 

احتمالاً فراگیرترین کتابخانه پادکست، برای زبان آموزان انگلیسی توسط موسسه بزرگ BBC Word Service ارائه شده است. هر مجموعه پادکست را متخصصان زبان انگلیسی تهیه کرده اند، که بیشترین تمرکز روی عبارات عامیانه و موقعیت های روزمره دارند. قسمت های جدید به صورت هفتگی در قالب بسیار شیک و تنها در چند دقیقه منتشر می شود.

 

 ۵: Voice of America learning English

 

در واقع این پادکست کتابخانه‌ای از دیگر مجموعه پادکست های VOA است که در مجموع می تواند یک تجربه یادگیری زیبا را برای زبان آموزان در سطوح مختلف با علایق متفاوت فراهم کند. موضوعات در مجموعه های مختلف از فرهنگ، تاریخ، اخبارجهان، فناوری و سرگرمی به طور کلی متغیر است. در این پادکست ها معمولاً با سرعت کمتری صحبت می‌شوند تا موجب یادگیری بهترشود.

 

 

چگونه یک پادکست عالی را شناسایی کنیم

*تمرکز: یک پادکست خوب باید روی یک موقعیت خاص یا موضوعی متمرکز باشد.

*ساختار: اگر پادکست تمرکز خاصی داشته باشد، به احتمال زیاد در قسمت های کوتاه تر یا بهتر است بگوییم به صورت مجموعه ها در دسترس خواهد بود.

*درک مطلب: بخش مهمی از یک پادکست میزان سختی و کاستی آن است، که در درک ان  با آن مواجه هستید. سعی کنید برای یادگیری زبان انگلیسی با پادکست ها، مواردی را انتخاب کنید که به صورت محاوره ای باشند ،تا به صورت کلی نحوه صحبت افراد بومی و باید ها و نباید های مکالمه انگلیسی را احساس کنید.

*چالش: یک پادکست خوب باید فرصت هایی را دراختیار شما قراردهد، تا آنچه را که یاد می گیرید تقویت کنید و به عنوان یک زبان آموز با ادامه مجموعه پیشرفت کنید .این معمولاً در قالب تمرین های گفتاری یا مطالب نوشتاری مختلف برای تمرین های گفتاری ،مطالب نوشتاری مختلف برای تمرین اضافی ارائه می شود.

*دریافت کمک از متخصصین: شاید بهترین روش برای انتخاب مناسب یه پادکست یا فایل آموزشی که متناسب با سطح کنونی شما باشد و بتواند به پیشرفت واقعی زبان شما کمک کند استفاده از نظر یک متخصص است. تا با توجه به سطح واقعی شما بهترین گزینه را معرفی نماید. یکی از این روشها دوره کامل آموزش زبان انگلیسی است که متناسب با هر درس فایلهای صوتی و تصویری مناسب را در اختیار شما می گذارد.

 

القصه!

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را که برای یادگیری زبان انگلیسی با پادکست به آن نیاز دارید، را در اختیارتان قرار دهیم. و همچنین اگر نمی‌دانید که کدام پادکست ها برای شما مناسب تر است ما در این مقاله ۵ پادکست عالی را برای شما معرفی کردیم. پس اگر علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی با پادکست ها هستید،. می‌توانید از موارد معرفی شده در بالا استفاده کنید،. که از طریق سایت ها و اپلیکیشن ها قابل دسترسی هستند. در نتیجه اگر یک پادکست بر اساس سلیقه زمان و سطح یادگیری شما همه ویژگی های مناسب را برایتان به نمایش بگذارد، قطعا در نتایج یادگیری شما منعکس خواهد شد. ۲۰ دقیقه در روز لذت بردن از پادکست مورد علاقه تان، باید بیش از اندازه کافی باشد تا یادگیری زبان انگلیسی شما را تسهیل کند.

بنابراین یک گوشی هوشمند و یک هدفون بردارید و یکی از پادکست های امروز را گوش کنید. و از  تجربه یادگیری زبان انگلیسی با پادکست ها لذت ببرید.

6 دیدگاه در یادگیری زبان انگلیسی با کمک پادکست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان