۷ نکته ی اساسی و تضمینی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

تسلط به یک زبان جدید، نیازمند منابع معتبر و زمان است. توجه داشته باشید که گلوله حاوی کپسول تقویتی مکالمه زبان انگلیسی وجود ندارد که بتواند برای شما معجزه کند پس در مسیر هدف خود شکیبا باشید. یکی از موثرترین عوامل، زمان است پس برای خودتان جدول زمانی ای هدفمند تعیین کنید اما جدول زمان که محدوده آن باز است به کار شما نمی‌آید:

هدف اشتباه: می‌ خواهم  مکالمه انگلیسی ام را بهبود دهم!

هدف صحیح: تا پایان سال می توانم به انگلیسی صحبت کنم!

هدف صحیح تر: تا پایان ماه می‌ توانم درباره  موضوع ترافیک به طور جامع صحبت کنم!

ما ترفند هایی را برای بهبود و تقویت مکالمه انگلیسی  بخش بندی کرده ایم که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

پیشنهاد: همین الان دوره رایگان آموزش رایگان دستور زبان انگلیسی رو حتما ببینید.

 تقویت مکالمه زبان انگلیسی

راه کارهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

 

فکرتان را انگلیسی کنید

‌گاهی مشکل مکالمه نیست، طرز فکر شماست. کمی که پیش بروید متوجه می شوید که چگونه بین زبان مادری و انگلیسی ارتباط برقرار کنید. در اولین قدم سعی کنید فکر کردن به  کلمات و معادلات ان زبان انگلیسی جداگانه را شروع کنید  سپس به سراغ جملات ساده و عبارات بروید ؛ در آخر هم مکالمات و داستان ها را به انگلیسی تعریف کنید.  مثلا شما میتوانید زندگی روزمرگیتان را به صورت انگلیسی برای خود تعریف کنید. خلاق باشید! لیست خرید یا مراحل آشپزی خود را به صورت انگلیسی با خود تمرین کنید.  مشکل این است که وقتی می خواهید چیزی بگویید آن را به صورت زبان مادری می گویید. انگلیسی فکر کردن کمک می کند که ذهن شما در مقابل پذیرش شیوه های مختلف گفتن بیان کردن سخنان تان انعطاف پذیر تر باشد.

با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید

مسخره به نظر می رسد اما تاثیر گذار است. هر روز چند دقیقه ای برای خودتان وقت بگذارید حتی وقتی مشغول آشپزی یا رانندگی یا ورزش کردن هستید آنچه در فکرتان میگذرد را به صورت انگلیسی با صدای بلند برای خود بازگو کنید که سبب رشد تسلط و اعتماد به نفس شما می شود. به پادکست های انگلیسی گوش بدهید و سپس آنچه را فهمیدید برای خود بگویید.

از اشتباه کردن نترسیم

در ابتدای این راه هدف ما از مکالمه رساندن منظورمان است نه ارائه یک دستور زبان بی نقص، حتی خود بومی ها هم گاهی اشتباه می کنند ! شما به یک کودک که تازه شروع به صحبت کردن به زبان مادری اش می کند سخت می‌ گیرید و انتظار دارید که برایتان کامل و بی غلط صحبت کند ؟! شما هم مانند همان کودکی هستید  پس خودتان را باور کنید. آرام و خونسرد باشید !اشتباه کنید که بتوانید پیشرفت کنید. با گذر زمان و تسلط بیشتر اشتباهات تان را اصلاح کنید اما نگذارید اشتباه کردن یک مانع سطحی سد مسیرتان شود.

تمرین، ماهیچه اصلی مکالمه

تمرین شما را کامل می‌ کند، تمرین روزانه را در برنامه ریزی خود بگنجانید. برای مثال روزانه یک سخنرانی بیست دقیقه ای تدی را گوش کنید و تکرار کنید  تا مسلط شوید. تلاش مستمر لازمه یادگیریست. تمرین و تکرار سبب پیشرفت شما میشود، سعی کنید متن هایی را که جهت بهبود مکالمه انگلیسی تان میخوانید متفاوت باشند سخنرانی ها، گفت و گو ها ، داستان های مکالمه ای، فیلم نامه ها، مکالمه های رسمی یا غیر رسمی، با موضوعات مورد علاقه تان شروع کنید.

گوش کنید

سعی کنید خوب گوش کنید. می دانید که مکالمه یک طرفه نیست پس باید برای مهارت شنیداری هم وقت بگذارید و به این ماهیچه ام رسیدگی کنید . لازمه مکالمه روان و با اطمینان، با دقت گوش کردن است. برای تقویت مهارت شنیداری  می توانید اهنگ های انگلیسی را با زیر نویس گوش کنید و تکرار کنید. فیلم و سریال های مناسب را با زیر نویس ببینید.در جمع ها و دوره های مکالمه  سعی کنید به نظرات بقیه چه مخالف چه موافق  گوش کنید. یک ویدئو در قالب مکالمه انتخاب کنید، با دقت به ان گوش کنید سعی کنید همراه آن تکرار کنید. کم کم با لحن و سرعت و حتی لهجه همراه می شوید.

خودتان را آماده کنید

برای مباحث مختلف میتوانید به صورت جداگانه آماده شوید. به طور مثال به طور جامع درباره هر انچه وقتی به یک هتل می روید نیاز دارید یاد بگیرد. مکالمات دسته بنده شده به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی سخنانتان داشته باشید. یا زمانی که می خواهید به یک رستوران  بروید حرف هایی می ‌تواند مکالمات شما را دربر می‌گیرد چیست؟! زمانی که برای مصاحبه و یک قرار کاری آماده می شوید چطور؟!

رایج ترین جملات روزمره و عباراتی که به زبان مادریتان آموخته‌اید و بکارمی‌برید کدامند؟ همین لیست عبارات و کلمات پر کاربرد را به زبان انگلیسی بیان کنید. تکرار آنها در موقعیت های مناسب موجب تثبیت این لغات و عبارات در حافظه بلند مدت شماست.

‌ما مفتخریم با دوره های آنلاین یا آفلاین زبان انگلیسی تحت نظر تیم دکتر بازیار می توانیم به بهترین شکل شما را در این راه یاری دهیم. ما در این دوره شما را همراهی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی و با اعتماد به نفس به تقویت مکالمه انگلیسی خود در بهترین و آسان ترین شرایط و با اساتید منتخب کشوری بپردازید. پس همین الان برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیر یا یکی از محصولات مرتبط با نیاز خود را از بخش محصولات سایت انتخاب کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان