مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی: تا کی به هدفم میرسم؟

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی زبانی است که همه مردم به آن علاقه دارند و سعی می کنند که این زبان را در مدت خیلی کوتاه یادبگیرند. مدت زمان یادگیری  زبان انگلیسی به چند عامل مرتبط هست که امروز می خواهیم این عوامل را با هم بررسی کنیم.

 

نقش زبان مادری در مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

در این قسمت به زبان مادری شما می پردازیم . زبان مادری شما چیست ؟ آیا این زبان مادری شما یادگیری شما را اسان یا سخت خواهد کرد تا این زبان را فرا بگیرید؟ آیا این زبان مادری به مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی شما کمک می کند؟ می توان گفت این سوالات مهم هستند و اکنون می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم.

اگر زبان مادری شما آلمانی، اسپانیایی یا فرانسوی  هستند و به این زبانها صحبت می‌کنید، احتمالاً  مدت زمان  یادگیری زبان انگلیسی شما را کاهش خواهد داد و یادگیری شما را آسان خواهد کرد. اما اگر به زبان بسیار متفاوتی صحبت می کنید، به خصوص زبانی که به خانواده زبان های رومن تعلق ندارد (مانند چینی، ژاپنی یا عربی) یادگیری زبان انگلیسی برای شما بسیار سخت تر خواهد بود. یادگیری زبان انگلیسی سخت نخواهد بود. این به این دلیل است که شما قبلاً مغز خود را برای انتخاب الگوهای زبانی جدید آموزش داده اید.

به عبارت دیگر، هنگامی که یک زبان جدید یاد می گیرید، یادگیری هر زبان جدید بعدی آسان است. شما خود را برای یادگیری زبان انگلیسی آماده کردید و این موضوع را جز الویت های خود قرار دادید .پس به خود ایمان داشته باشید و زبان مادری خود را فراموش کنید  درست است زبان مادری شما به مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی شما مرتبط می گردد  شما باید فقط به هدف خود بپردازید.

طول زمان یادگیری زبان انگلیسی

 زمان و هزینه ها

چقدر زمان و پول می توانید برای یادگیری سرمایه گذاری کنید؟ مدت زمان یادگیری انگلیسی شما مربوط به این عامل میگردد. اگر شش ساعت یا بیشتر در روز را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید، خیلی سریعتر از کسی که فقط یک ساعت یا کمتر درس می‌خواند، آن را یاد می‌گیرید. علاوه بر این، سرمایه گذاری در دوره های زبان یا ابزارهای یادگیری بهتر می تواند به روند یادگیری شما کمک قابل توجهی کند! چقدر فداکار و با انگیزه هستید. هر چقدر زمان زیادی را صرف یادگیری کنید می توانید به مدت کوتاهی این زبان را یاد بگیرید. امروزه با کلاس های آنلاین و حضوری و شرکت در این کلاسها همراه با سرمایه گزاری در این کلاسها و در خود می توانید این زبان را آموزش ببینید.

 

ابزار های یادگیری زبان انگلیسی

ابزارهای زیادی در دسترس زبان آموزان قرار دارد که می تواند به مدت زمان یادگیری انگلیسی آنها کمک کنند. ا گر در تلاش برای پیشرفت هستید، ممکن است بخواهید شروع به پیاده سازی محتوای انگلیسی زبان در برنامه روزانه خود کنید. به موسیقی انگلیسی زبان گوش دهید، کتاب بخوانید، فیلم‌ها را در نتفلیکس پخش کنید، یا یک کانال انگلیسی YouTube را برای دنبال کردن پیدا کنید! ابزارها و روش های یادگیری شما چقدر موثر هستند. وقتی از بهترین ابزارهای موجود استفاده می کنید و به روشی یاد می گیرید که برای شما مفید باشد، اطلاعات بسیار بیشتری جذب خواهید کرد! توصیه می‌کنم کمی در مورد سبک‌های یادگیری تحقیق کنید، تا بتوانید تصمیمات مطالعه مؤثرتری بر اساس نحوه یادگیری ترجیح دهید.

 

سن شما و مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

چند سالتان هست؟ سن شما در مدت زمان یادگیری انگلیسی موثر است. کودکان در یادگیری زبان بسیار مؤثرتر از بزرگسالان هستند. مغز آنها به طور کلی در به دست آوردن اطلاعات جدید مهارت بیشتری دارد، در حالی که مغز بزرگسالان در یادگیری چیزهای جدید مشکل بیشتری دارد. توصیه من: اگر جوان هستید و می خواهید به بهبود زبان انگلیسی خود ادامه دهید، تا می توانید از جوانی خود استفاده کنید. اما اگر در بزرگسالی انگلیسی یاد می گیرید، ناامید نشوید: هنوز هم می توانید پیشرفت کنید و حتی مهارت های زبانی خود را کامل کنید! فقط کمی بیشتر طول می کشد.

 

ملاک سنجش سطح زبانی چیست؟

امروز میخواهیم به مهم ترین قسمت در زمینه یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم. طبق بررسی CEFR  یا همان استاندارد چارچوب مرجع اتحادیه اروپا، ما دارای سطح متفاوت در زبان انگلیسی می باشیم . عبارت Common European Framework of Reference که در انگلیسی به طور خلاصه CEFR، در آلمانیGER، در ایتالیایی QCER، و در اسپانیایی MCER نامیده می‌شود، معیاری استاندارد برای شناخت سطح موفقیت افراد در یادگیری یک زبان خارجی است.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند CEFR یک مدرک زبان است، در حالی که اینگونه نیست. در نوامبر سال ۲۰۰۱ کمیسیون اتحادیه اروپا تصمیم گرفت سیستم جدیدی را برای یکپارچه سازی مدارک زبان در اروپا و جهان تعریف کند و در همین راستا CEFR را به عنوان یک ملاک ارزشیابی سطح زبان افراد تعریف کرد. استانداردهای CEFR در ابتدا در مورد زبان‌های اروپایی به کار می‌رفتند اما هم اکنون در قاره‌ های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته و به ۳۹ زبان در دسترس هستند.

 

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی بر اساس سطوح شش‌گانه‌ی مهارت در زبان خارجی

در استاندارد چارچوب مرجع مشترک اتحادیه اروپا این شش سطح از سطح مبتدی یا A1 شروع و تا سطح C2 یا پیشرفته ادامه پیدا می‌کنند و به شرح زیر هستند. اگر میخواهید سطح کنونی خود را بدانید می توانید بصورت رایگان در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی فوناتیم شرکت کنید.

 

سطح مبتدی

شامل سطوح CEFR A1 – A2

  1. سطح Level A1

مدت زمان تقریبی رسیدن به این سطح زبانی تقریباً ۷۰ ساعت است.

نکات و توانایی‌های زبانی: زبان آموز عبارت اساسی را درک کند. می توانیم خود را معرفی کنیم.

 

      ۲. سطح A2  Level

معمولا برای رسیدن به این سطح مهارتهای زبانی حدوداً ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت آموزش لازم هست.

توانایی زبانی فرد: درک عبارات پرکاربرد. تبادل اطلاعات و برقرار کردن ارتباط بدون مشکل.

 

سطح متوسط

      ۳. سطح Level B1

مدت زمان تقریبی رسیدن به این سطح زبانی تقریباً ۳۰۰ تا ۳۵۰ ساعت پیش بینی می شود.

میزان درک توانایی های زبان: درک نکات اصلی. آشنایی داشتن با موضوعاتی و صحبت کردن در باره آنها مانند سفر.

تسلط داشتن بر موضوع و دانستن واژگان و خواندن متن ساده طبق موضوع، و بحث کردن درباره برنامه ها و رویدادها.

 

       ۴. سطح Level B2

معمولا برای رسیدن به این سطح مهارتهای زبانی حدوداً ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساعت آموزش لازم هست.

نکات و توانایی های زبان: درک متون پیچیده تر (حتی تخصصی انتزاعی). مکالمه روان داشتن.

 

سطح پیشرفته

که در برگیرنده سطوح CEFR C1 – C2 هست. طول زمان آموزش برای دستیابی به این مرحله زبانی در کل تقریباً ۴۰۰ ساعت است.

سطح بسندگی و یادگیری زبانی: انتظار می رود زبان آموز در درک متون طولانی تر، پیچیده تر و معنای ضمنی آنها مسلط باشد. تقریباً هر چیزی را که به زبان انگلیسی می شنوید و می خوانید درک می کنید. و پیش بینی می شود که قادر به خلاصه کردن متون یا مکالمات باشید. به راحتی استدلال کنید و متون حرفه ای بنویسید.

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

توصیه های نهایی برای کاهش مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی 

قطعاً می توان در مدت زمان کوتاهی مهارت های زبان انگلیسی را توسعه داد. برخی از زبان‌آموزان انگلیسی می‌توانند «سریع‌تر» از دوره‌های آموزش کامل انگلیسی یاد بگیرند. این شامل مطالعه هر روز انگلیسی و اغلب در یک کشور بومی انگلیسی زبان است. برخی دیگر به مدت زمان طولانی تری نیاز دارند زیرا دارای شغل تمام وقت یا تعهدات دیگری هستند.

تعیین اهداف واقع بینانه

بهترین راه برای یادگیری هر موضوعی تعیین اهداف است و این اهداف باید واقع بینانه باشند. این بدان معنی است که ما می توانیم در مراحل با اهداف کوچکتر پیشرفت کنیم. اگر اهداف خیلی بالا باشد، ناامید خواهیم شد. اگر اهداف خیلی پایین باشند، ممکن است خسته شویم. در عوض، ما به اهدافی نیاز داریم که چالش برانگیز هستند، اما دستیابی به آنها ممکن است. سپس، می‌توانیم از میزان پیشرفت خود قدردانی کنیم و این باعث می‌شود که بخواهیم بیشتر پیشرفت کنیم.

از مسیر لذت ببرید

در اینجا یک توصیه عالی دیگر برای زندگی به طور کلی و یادگیری زبان وجود دارد: فقط نگران مقصد نباشید و از سفر لذت ببرید. این اصلی ترین هدف است! از طرف دیگر، می توانید مقالات آموزشی ما را در وبلاگ فوناتیم برای هر سطح انگلیسی بخوانید و منابع مطالعاتی را بیابید تا به شما در توسعه مهارت های انگلیسی خود کمک کند. اگر برنامه ریزی کنید می‌توانید مدت زمان یادگیری انگلیسی خود را کاهش بیابید. اگر می خواهید در آزمون هایی بین المللی همچون آزمون آیلتس شرکت کنید لازم است برنامه آموزشی زبان خود را طبق جدول درست کنید. هدف خود را هرگز فراموش نکنید و از آن دور نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان