شش گام مهم در یادگیری زبان انگلیسی

شاید شما از آن دسته از افراد باشید که در جستجوی مبانی آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، سایت ها و مقالات بسیاری را مطالعه نموده اید. نگران نباشید؛ دیگر احتیاجی نیست زمان زیادی را صرف جستجو در اینترنت بکنید! با خواندن این مقاله، می توانید به راحتی به. شش مورد از مهم ترین مبانی یادگیری زبان انگلیسی دست پیدا کنید؛ مبانی که در عین آسانی، می توانند یادگیری زبان انگلیسی را. برای شما تسهیل کرده و از تلف شدن زمان شما نیز جلوگیری به عمل بیاورند. در ادامه به معرفی و توضیح اجمالی این شش مورد می پردازیم.

یادگیری زبان انگلیسی

۱) یادگیری زبان را سخت نگیرید!

اولین گام در یادگیری زبان انگلیسی این است که نباید در امر یادگیری زبان انگلیسی، به دانس آموزان سخت گرفت. هرچقدر که مربی زبان انگلیسی نسبت با اصول روان شناختی و روانشناسی یادگیری دانش آموزان. آشناتر باشد، بهتر می تواند یادگیری را برای دانش آموزان تسهیل نماید. علاوه بر این، همه ما می دانیم با اشتباه کردن و پشتکار است که موفقیت حاصل می شود. پس اگر شما از آن دسته از معلم هایی هستید که در انجام تمارین به. دانش آموزان سخت می گرفتید، لطفا هرچه سریع تر این کار را کنار بگذارید.

۲) برای انجام تمارین به دانش آموزان زمان کافی بدهید

یکی دیگر از عوامل مهم در مبانی یادگیری زبان انگلیسی ارائه تمرین هایی مناسب با سطح زبانی دانش آموزان است. در طی انجام این فرایند، مربیان آموزش زبان انگلیسی باید درنظر داشته باشند تا زمان. کافی را برای حل تمارین به دانش آموزان اختصاص بدهند. همیشه سرعت و عجله موجب اشتباه می شود. بهتر است مربیان آموزش زبان انگلیسی تمارین مربوط به هر درس را یک روز قبل در اختیار دانش آموزان. قرار بدهند تا آن ها بتوانند در کمال آرامش و با وجود زمان کافی به حل مسائل بپردازند. این کار سبب می شود تا زبان آموزان بتوانند بهتر روی سوالات تمرکز بکنند و پاسخ صحیح را بیابند.

۳) در طول تدریس، مرتبا از زبان آموزان بپرسید که آیا درس را فراگرفته اند؟

یکی از اشتباهات رایج در امر آموزش و یادگیری زبان انگلیسی این است که برخی مربیان زبان انگلیسی گمان می کنند که. زبان آموزان تمامی نکات و دستورالعمل های تدریس شده را فراگرفته اند، لذا این دسته از معلمان زبان انگلیسی، بدون توجه به بازخورد زبان. آموزان در طی تدریس، همچنان به تدریس خود ادامه می دهند؛ درصورتیکه قریب به اتفاق، همیشه. تعدادی از زبان آموزان هستند که مطالب تدریس شده را خوب فرانگرفته اند. بهترین کار این است که معلم زبان انگلیسی در طی تدریس، چندین بار از زبان آموزان بپرسد که آیا آن ها درس را فراگرفته اند یا نه. علاوه بر این، ممکن است تعدادی از دانش آموزان خجالتی. نیز در کلاس حضور داشته باشند که پرسش خود را مطرح نمی کنند. معلم زبان انگلیسی می تواند با استفاده از زبان بدن نیز، از آگاهی یا عدم آگاهی زبان آموزان مطلع گردد.

۴) برای یادگیری زبان با پاداش انگیزه ایجاد کنید

وقتی زبان آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی پاداش دریافت می کنند، انگیزه یادگیری در آن ها به مراتب بالا می رود. اما باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که اعطای پاداش فوری به زبان آموزان، تنها سبب پیشرفت. موقت آن ها در امر یادگیری زبان انگلیسی شده و تاثیر بلند مدت نخواهد داشت. معلمان آموزش زبان انگلیسی می توانند مزایای بلند مدت مثل فرصت های شغلی بهتر، خرید آسان تر، استرس کمتر در آینده و… را برای. زبان آموزان یادآوری کنند تا از این طریق، انگیزه آنان را برای یادگیری زبان انگلیسی بالا ببرند. یا حتی آنها را به شرکت در آزمونهای بین المللی همچون آیلتس تشویق کنید.

۵) همه خطاهادر یادگیری زبان بد نیستند

همانطور که در گام اول ذکر شد، آموزش زبان انگلیسی فقط از طریق تکرار و تمرین حاصل می گردد. در روند آموزش زبان انگلیسی، معلم باید به زبان آموزان این آزادی را بدهد تا آنان با استفاده از خلاقیت خود حتی گاهی ساخت های جدید زبانی را تولید بکنند. علاوه براین، تداخل زبان بومی در حین یادگیری زبان انگلیسی، می تواند به تدریج به یادگیری این زبان کمک به سزایی بکند.

به طور کلی، معلمان زبان انگلیسی نباید با مشاهده خطاهای زبان آموزان. دلسرد شوند؛ چراکه این روند، بخشی طبیعی از فرایند یادگیری زبان محسوب می شود. برای ارئه راهکار در این رابطه باید گفت که لازم است معلمان زبان انگلیسی به جای تصحیح همه. خطاهای زبان آموزان به صورت یکباره، اشتباهات آنان را به صورت گزینشی بر اساس اهمیت انتخاب کرده و با صبر و حوصله به ترتیب اصلاح نمایند. در نتیجه، زبان آموزان نیز با این نوع بازخورد اصلاحی ملایم، بهتر می توانند. ارتباط برقرار کرده و به پیشرفت خود ادامه دهند.

۶) در دانش آموزان خود اعتماد به نفس ایجاد کنید

زبان آموزان باید توانایی خود را در انجام یک کار باور داشته باشند تا بتوانند آن را به نحو احسن به انجام برسانند. بدون اعتماد به نفس و ریسک پذیری، احتمال موفقیت امر یادگیری زبان تا حد بسیاری پایین خواهد آمد. یک معلم زبان انگلیسی باید به دانش آموزان خود بیاموزد که اشتباه کردن بی خطر است. و موفقیت در داشتن تسلط در به کار بردن زبان انگلیسی در پس همین اشتباهات است. راهکارهایی که در این زمینه برای معلم زبان انگلیسی ارائه. شده است، عبارت است از: تشویق زبان آموزان (البته از نوع غیرفوری)، آسان تر کردن برخی تمارین و فعالیت های کلاسی، صبر کردن و عدم نشان داد. عکس العمل نسبت به اشتباهات زبان آموزان در طی کاربرد زبان انگلیسی و…

خلاصه اینکه…

در این مقاله، شش مورد از مهم ترین مبانی آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به زبان آموزان بررسی شد. این مبانی عبارت اند از: ۱) سخت نگرفتن؛ ۲) دادن زمان کافی به دانش آموزان برای انجام تمارین؛ ۳) آگاهی از یادگیری. و همچنین میزان یادگیری زبان آموزان در حین تدریس زبان انگلیسی؛ ۴) ایجاد انگیزه و نشاط در دانش آموزان با دادن پاداش و تشویق های غیر فوری؛ ۵) داشتن دید باز نسبت. به برخی خطاهای زبانی دانش آموزان؛ و در نهایت، ۶) ایجاد اعتماد به نفس در زبان آموزان.

این مبانی تقریبا برای هر نوع آموزش زبان انگلیسی با هر متد آموزشی کارایی خواهد. داشت و معلمان زبان انگلیسی می توانند با آسودگی خاطر هر شش مورد را برای زبان آموزان خود به کار ببرند. ممکن است برخی از این نکات ساده به نظر بیایند، اما باید توجه داشت که این مبانی، موضوعاتی تخصصی هستند که حاصل تجارب متخصصان زبان انگلیسی طی سالیان متمادی در حوزه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است. در پایان، به این نکته مهم می پردازیم که برای موفقیت در انجام هر کاری. باید تمرین و تکرار داشت و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید صبر کافی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان